Sobotu a trasu metra A zvolili organizátoři cíleně a vlastně správně. Jen málokdo by se chtěl seznamovat v přeplněném voze bez nedostatku vzduchu, trasa A je totiž nejméně vytíženou linkou pražského metra. Podle instrukcí na letáku stačilo odpočítat vozy soupravy a nastoupit do toho třetího.
Člověk by čekal na peronu zkoumavé pohledy lidí, kteří čekají na okamžik, kdy se za nimi zavřou dveře, aby se spolu mohli začít bavit. Nic takového se však nedělo.
ČTĚTE TAKÉ |
Obrázek byl stejný jako během jiných sobotních dopolední. Lidé zadumaní do svých myšlenek si třetí vagon zvolili zcela náhodně a okamžitě po nastoupení hledali po kapsách mobilní telefon.
Když mlčí i revizor
"Komunikační vagony" zklamaly. Nahradit elektronické formy komunikace mluveným slovem se jim nepodařilo. Ze stanice Želivského do zastávky Jiřího z Poděbrad totiž nikdo nepromluvil, dokonce i revizor jen mlčky ukazoval odznak při vyžádání jízdních dokladů.
"Vím, že se dneska ta akce spouští, ale netuším, který z vagonů to má vlastně být. Mluvilo se o posledním. Kdybych to měl ale srovnat, nejvíc ruchu bylo v tom prvním," řekl revizor. Cestující, kteří se o akci nedozvěděli z médií, jsou odkázáni na plakát umístěný u eskalátorů. Třetí "komunikační" vůz se totiž od ostatních nijak neliší.
Aby mě pustili sednout...
Ani samotná myšlenka "metra pro nezadané" mnoho úspěchu u cestujících nevyvolala. "Nejlíp se seznamuji v hospodě nebo klubu. Randit do metra bych nechodil," řekl dvaatřicetiletý Jakub, který nastoupil na Můstku. A ani důchodkyně Miroslava nebyla myšlenkou nijak nadšená, je prý ráda už jen za to, když ji pustí sednout.
Anketa
Líbí se vám nápad „komunikačního vagonu“?
Autorku tohoto článku při cestě komunikačním vagonem také nikdo neoslovil. Vlastně jen nějaký muž, když viděl fotoaparát, nabídl jeden z pohledů, co držel v ruce. Bylo na něm vycházející slunce nad mořem. Kdo by ale na jeho rubu čekal telefonní číslo, zklamal by se. Napsal na něj báseň o Ježíši. Zdá se, že potenciál komunikačních vagonů využili jen jehovisté...