Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Obchodníci si mnou ruce. Díky Euru jdou na dračku televize i pivo

Ekonomika

  15:02
PRAHA - Fotbalové Euro ještě nebylo zahájeno a tuzemské obchodní řetězce už hlásí značný nárůst prodeje televizorů, fanouškovských potřeb, piva a pochutin. Obchodníci předpokládají, že poptávka po tomto zboží se ještě zvýší a prodeje budou přímo úměrné výkonům českého týmu na fotbalovém mistrovství Evropy, kterému ale fanoušci podle sázkových kanceláří zatím příliš nevěří.

Tenhle dres mohli nosit Češi, kdyby v roce 1996 vyhráli Euro foto: Ondřej Němec, Lidové noviny

"Prodej televizorů roste zhruba o deset procent a piva přibližně o 15 procent. Největší zájem je o velká balení piva a pivo v PET lahvích," sdělila mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Vyšší prodej televizorů evidují také prodejny se spotřební elektronikou Euronics. "V posledních dvou týdnech se prodeje zvýšily oproti předchozímu období o 15 až 20 procent v počtech kusů prodaných televizorů," uvedl Zdeněk Pospíšil ze společnosti Euronics.

ČTĚTE TAKÉ:

Zájem je především o televize s většími úhlopříčkami obrazovky. "Nárůst se projevil také u malých velikostí, které si lidé pořizují zpravidla na chaty a chalupy," dodal Pospíšil.

Zákazníci diskontních prodejen Lidl nakupují hlavně fanouškovské potřeby, které tento německý řetězec v reklamních letácích uvádí jako hlavní lákadlo a nabízí je levněji než některé konkurenční obchody.

Na Euro míří nejen Češi, ale fanoušci z celé Evropy.
Na Euro míří nejen Češi, ale fanoušci z celé Evropy.

Na Euro míří nejen Češi, ale fanoušci z celé Evropy.

"Největší zájem je o UEFA trička pánská i dámská. Těch se prodalo už tolik, že by jejich majitelé zaplnili celý wroclavský stadion," řekla mluvčí společnosti Lidl ČR Lucie Borovičková.

Vyšší poptávku po "fotbalovém" sortimentu evidují také internetoví prodejci. "Na obchodním portálu Aukro.cz se oproti loňskému roku v kategorii zaměřené na fotbal prodává o 12 procent zboží více.

Fanoušci nakupují především fotbalové dresy, u kterých je meziroční nárůst prodeje dokonce 21 procent. Aktuálně jsou čtvrtou nejvyhledávanější kategorií mezi sportovním zbožím," podotkla Michaela Papežová z Aukro.cz.

ČTĚTE TAKÉ:

Obchodníci jsou zatím opatrní v prognózách, jak se fotbalová nákupní horečka promítne v jejich tržbách. "Mistrovství teprve začíná, takže zatím je brzy hodnotit, ale očekáváme zvýšený zájem o nápoje a potraviny vhodné k televizi, jako je pivo, chipsy a podobný sortiment," míní mluvčí prodejen Albert Judita Urbánková.

Fotbalisti na brambůrkách i minerálce

Podobně hodnotí situaci Kamil Demuth z internetového srovnávače obchodů Heureka.cz. "Na Heurece zatím nejsou fanouškovské předměty příliš vyhledávané. Podle našich předchozích zkušeností zájem většinou roste až s případnými úspěchy reprezentačních týmů nebo jednotlivých sportovců," upozornil.

Obchodníci fotbalově vyzdobili prodejny a například v diskontních obchodech Lidl si lidé mohou s obrázkem fotbalisty či míče koupit dokonce i minerální vodu, zmrzlinu, zákusky, pizzu, čokoládu, slané brambůrky či vůni do automobilu. "Většina zboží je již prodána. Nicméně vrchol prodeje očekáváme na počátku evropského šampionátu," dodala Borovičková.

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...