Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Gayové prý milují Alfu Romeo

Ekonomika

  10:25
ČESKÉ BUDĚJOVICE/VÍDEŇ - Proč mi, sakra, nezastavil? Pokud si tuhle otázku položí mladá krásná stopařka, kolem které se právě prohnala Alfa Romeo s rakouskou poznávací značkou, může dostat překvapivou odpověď.

Jestliže řidič tohoto luxusního vozu veze na zadním sedadle ještě vychlazené šampaňské značky Veuve Cliquot a pleťový krém Nivea for men, s velkou pravděpodobností se totiž jedná o homosexuála. K takovým závěrům alespoň dospěla unikátní rakouská studie, která hodnotila rozdílnost v nákupních návycích a oblibě značek mezi homosexuály a heterosexuály.

„Automobilová značka Alfa Romeo je mezi homosexuálními muži dvaapůlkrát oblíbenější než u heterosexuálů,“ píše se například v závěrech obsáhlého průzkumu, který si nechalo zpracovat sdružení rakouských gayů a jejíž výsledky citovala v Rakousku řada celostátních médií. Agentura vyzpovídala 991 homosexuálně zaměřených mužů a 503 heterosexuálů, kterých se mimo jiné ptala na míru jejich sympatií ke stovkám různých značek výrobků. Jako vůbec nejsympatičtější značka se mezi rakouskými heterosexuály poněkud překvapivě umístila „Milka“, zatímco mezi homosexuály zvítězila „Nivea for men“.

Pivo versus sekt Veuve Cliquot
Největší rozdíl v sympatiích ale výzkum zaznamenal u alkoholických nápojů. Zatímco heterosexuální lidé dávají přednost pivním značkám, homosexuálové většinou uvedli jako nejsympatičtější značky drahých sektů Schlumberger a Veuve Cliquot a také vodky Absolut a Smirnoff.

Které značky preferují rakouští gayové

Nivea for Men
Nokia
Milka
Pago
Ja! Natürlich
Tempo
Gillette
Iglo
Römerqueelle
Eskimo

47,7%
46,8%
44,9%
41,8%
37,6%
36,8%
36,6%
36,5%
35,8%
35,6%
Velké rozdíly zaznamenal průzkum i u automobilů. Značka Alfa Romeo je jasným favoritem homosexuálů, heterosexuálové naopak za nejsympatičtější označili značku Porsche.

Odpověď na otázku, proč se vlastně sdružení rakouských gayů rozhodlo prezentovat studii, která vypovídá o jejich rozdílných životních i nákupních návycích oproti většinové komunitě, je údajně jednoduchá. „Zhruba 400 tisíc homosexuálů v Rakousku má podle výsledků studie nejen v průměru vyšší příjmy než heterosexuální muži, ale také mnohem více peněz utrácí,“ tvrdí Günter Moser z agentury „Pink (růžový) marketing“.

Gayové jsou prý hospodářsky potentní
Průzkum by tedy měl údajně výrobcům napovědět, jaké značky se těší v homosexuální komunitě největší oblibě a kam by tedy měla směřovat reklama. „Homosexuálové jsou hospodářsky velmi potentní!“ píše se doslova v úvodu průzkumu. Gayové údajně dávají přednost dražším a luxusnějším značkám, proto za oblečení a boty utratí o 42 procent víc peněz než heterosexuálové. Větší částky platí i za kulturu a cestování.

Česko je velká neznámá
A jak je to v Česku? Jaká značka auta nebo mobilu charakterizuje české homosexuály? „U nás žádný podobný průzkum zatím neexistuje. A mě překvapuje, že taková studie vznikla právě v Rakousku, kde na rozdíl od Česka ještě není uzákoněné registrované partnerství,“ řekl LN předseda české Gay iniciativy Jiří Hromada. Z výsledku rakouského průzkumu může údajně potvrdit pouze jednu skutečnost. „Protože gayové většinou nemají rodiny, mohou se více věnovat práci a tedy i více vydělávat. A zároveň jim zbývá více peněz na útratu,“ tvrdí Hromada.

Autor:

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...