Svoboda byl po Surého rezignaci pověřen řízením podniku. „Na základě vysoké odbornosti a dlouhodobých kladných zkušeností s prací pana náměstka Svobody jsme se rozhodli pro jeho jmenování do funkce generálního ředitele SŽDC,“ uvedl předseda SŽDC Vladimír Novotný.
Jiří Svoboda
|
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) na začátku března uvedl, že nevidí smysluplné dělat výběrové řízení na nového generálního ředitele SŽDC a doporučil, ať podnik řídí právě Svoboda.
Svoboda by se podle svých slov chtěl více zaměřit na regionální tratě, nádražní budovy nebo revize IT systémů. „To jsou témata, ze kterých budou vycházet i mé první kroky,“ uvedl při jmenování.
SŽDC, pro kterou pracuje asi 17 000 lidí, spravuje celostátní i regionální tratě, jež vlastní stát. Od roku 2016 se stará také o nádraží, která koupila od Českých drah.
Surý řídil SŽDC od května 2014, na funkci generálního ředitele rezignoval ke konci února. Podle tiskové zprávy SŽDC ho k tomu vedly osobní důvody. Surý se poté stal šéfem oblastního podniku SŽDC v Plzni.
Svoboda nastoupil po maturitě v roce 1988 k tehdejším ČSD jako výpravčí. Od roku 1997 pracoval na pozicích vedoucího technické skupiny a technicko-ekonomického náměstka stanice Česká Třebová. Poté přesídlil do Pardubic, kde působil u Českých drah jako ekonomický náměstek, vedoucí finančně ekonomického útvaru a opět jako ekonomický náměstek u tamní Správy dopravní cesty. Od roku 2006 byl ředitelem kanceláře ekonomického náměstka generálního ředitele ČD a následně i SŽDC. V listopadu 2011 se stal na SŽDC ředitelem odboru nákupu a veřejných zakázek. Od července 2016 byl jmenován náměstkem generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy.