Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Google přestane ‚šmírovat‘ obsah soukromých emailů. Reklamu zacílí jinak

Ekonomika

  17:00
PRAHA - Google už nebude skenovat obsah soukromých emailů uživatelů Gmailu, které společnost zkoumala kvůli tvorbě reklamy na míru. Tímto krokem se snaží ujistit své platící zákazníky o důvěrnosti komunikace, která se odehrává přes službu Gmail. Nadále však bude prohlížet emaily kvůli ochraně před hackerskými útoky.

Vyhledávač Google. foto: Shutterstock

„Obsah zákaznického Gmailu již nebude používán, nebo prohledáván pro žádné personalizace reklam,“ uvedla firma ve svém blogpostu. Společnost dlouhodobě prohlížela metadata v emailech na osobních účtech, aby získala informace pro ideální personalizovanou reklamu.

Boj proti falešným zprávám. Google začal s ověřováním výsledků

Společnost tak přibližuje volně dostupné emailové schránky k placené službě G Suite, která společností nikdy skenována nebyla a nabízí portfolio webových aplikací včetně Gmailu, Google Docs, Kalendáře a dalších.

Podle seniorní viceprezidentky Google Cloud Diany Greenové se společnost rozhodla pro tento krok, protože mnoho potencionálních zákazníků, kteří by si zaplatili verzi G Suite se báli, že by Google prohlížel jejich komunikaci i přesto, že u placené služby společnost nikdy obsah emailů neprohlížela.

„Tímto v děláme zcela jasno,“ uvedla Greenová v rozhovoru pro Bloomberg. Google však bude G Suite i Gmail nadále prohledávat kvůli bezpečnostním rizikům, mazání spamu a pokusům o nabourání účtu. Stejně tak bude společnost nadále zkoumat obsah emailů pro tzv. „Smart Reply“, která nabízí odpověď na základě předchozí komunikace.

I přesto, že Google přestane prohledávat emailovou komunikaci pro personalizaci reklam, má v současnosti značný přehled o tom, co jeho zákazníci vyhledávají díky . Zároveň se Gmailu nadále budou objevovat reklamy narozdíl od G Suite, který je bez reklam.

Autor: