Podle tvůrců kampaně dává až 75% lidí přednost Googlu před návštěvou doktora. Na internetu pak nacházejí nedůvěryhodné a informace o tom, co mohou jejich příznaky znamenat, a nezřídka i nebezpečné rady, jak se léčit.
V rámci kampaně vzniklo i varovné video, které v nadsázce ukazuje, kam až může vést snaha určit si diagnózu v případě zaníceného prstu. Neškodný otok může po chvíli strávené čtením o hrozivých případech oteklých prstů na internetu nakonec člověka vystresovat natolik, že se začne obávat o vlastní život.
Kampaň centra přitom využívá jako hlavní médium samotný Google - skrze jeho placenou službu AdWords. Zpráva „Negoogluj to“ se objeví jako první sponzorovaný odkaz poté, co uživatel zadá do vyhledávače jedno ze stovky nejvyhledávanější symptomů, jakými jsou například cukající víčko, bolest hlavy nebo svědění v intimních partiích.
ČTĚTE TAKÉ: |
Odkaz vede na stránky centra, které spolupracuje s vlámskou vládou, doktory i pacienty. Podle jeho vyjádření není na hledání informací on-line nic špatného, pokud člověk nespoléhá na neověřené zdroje. Nevýhodou Googlu je fakt, že ze své podstaty zobrazované odkazy nefiltruje a „doktorem“ se tak může stát de facto kdokoli.