„Při poskytnutí přístupových údajů pro 9500 zaměstnanců a jejich blízkých nelze riziku úniku hesla zabránit,“ uvádí mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
Podle zjištění serveru iDnes.cz se hesla dají najít například na facebookových stránkách různých bazarů s dětským oblečením. Mnoho uživatelů v těchto skupinách popisuje, že už nákup on-line vyzkoušelo.
ZÍDEK: O falšování dějin v Lidlu |
„V případě jeho využití (uniklého hesla – pozn. red.) však důrazně upozorňujeme, že se jedná o testovací verzi určenou pro odzkoušení našimi zaměstnanci a pro doladění všech procesů, nemůžeme tedy garantovat stoprocentní funkčnost systému,“ reagovala Holá za řetězec Lidl.
Diskonty Lidl spustily pilotní provoz v pondělí. Podle původních plánů zde měli nakupovat pouze jeho vlastní zaměstnanci a jejich příbuzní, provoz pro zákazníky měl být zahájen až za pár týdnů. V e-shopu lze zatím koupit pouze spotřební zboží, nikoli potraviny.
Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco. Lidl-shop.cz je čtvrtým internetovým obchodem Lidlu v Evropě a prvním ve střední a východní Evropě. Firma on-line prodává v Německu, Belgii a Nizozemsku.