Horko poničilo koleje v Zenklově ulici už loni, v ulici je použita konstrukce s panely.
Brno čeká největší tramvajový třesk od roku 1989. Nabito má díky penězům EU |
„Kolejnice jsou uchycené do panelů pryžovými profily, jejichž úkolem je, mimo jiné, zabránit pohybu kolejnic při změnách teplot. Tuto schopnost pryže v Zenklově už nemají. Kolejnice se v důsledku toho vyboulila směrem nahoru,“ uvedla mluvčí dopravního Řehková. V horkých dnech se může kolejnice rozehřát až na 60 stupňů Celsia.
Provoz byl přerušen v úseku Ke Stírce - Palmovka ve směru do centra. Závadu opravili svářeči dopravního podniku.
Trať v Zenklově ulici je dlouhodobě ve špatném stavu. Provoz tramvají musel být na této trati přerušen i loni v červenci. Tehdy byly koleje poničeny vysokými teplotami v úseku mezi Bulovkou a Vosmíkových.
Dopravní podnik proto připravuje její kompletní rekonstrukci. Začátek oprav je naplánován na leden příštího roku, kdy začne také oprava vodovodu, kanalizace a vozovek a chodníků.