Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pět otázek zmateného cestujícího. Hrozí chaos v českých vlacích?

Část pasažérů Českých drah (ČD) zasáhne od prosince výrazná změna v prodeji jízdenek. Když se například někdo vypraví z Rajhradu do Zaječí, nekoupí si už jízdenku v libovolné pokladně ani v e-shopu ČD. Pouze na nádražích v Jihomoravském kraji nebo v jeho internetové prodejně. A když nyní pro cesty na této trase používá slevovou In Kartu ČD, může ji nově použít nanejvýš jako záložku do knížky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To je furt keců, přitom nechápu, proč se kraje neinspirují u Pardubického a Hradeckého kraje.

Mají svůj tarif IREDO (platí jako jednotný po území obou krajů) a člověk si může koupit jízdenku v tomhle tarifu na všech nádražích, u autobusáků nebo průvodčích ve vlaku. IREDO je levnější než IN25. Člověk si může vybrat, ve kterém tarifu pojede, u ČD mají dokonce povinnost nabídnou výhodnější jízdenku, autobusy ani jinou neprodávají.

A když má člověk kartu IREDO, může si koupit jízdenku s mnoha přestupy třeba z Jevíčka až do Pece, dokonce i do polského Kudowa Zdroj, nebo na cyklobus, co kopíruje Polskem české hranice podél Orlických hor. Což ho přijde opět levněji, než si na každou jízdu extra.

Do IREDA patří i některé MHD. Hradec Králové a Pardubice sice ne, ale když to jde, tak se může i po městě svézt regionálním autobusem jen za 12 Kč, což je méně, než kolik si vydřidušské Dopravní podniky účtují. A navíc tu platí 75% sleva pro studenty a důchodce.

0 0
možnosti
MS

Nojo, vážně - to už je bordel skoro stejnej jako patnáctiodstavcový článek rozfrcaný do šesti pidistránek ;-O :-P

0 0
možnosti
PH

Tak takovej bordel nedokázali udělat ani bolševici!

0 0
možnosti
ZL

To jste ještě nejel ze Špindlu do Prahy, když se ve Vrchlabí ukázalo, že do toho samého autobusu je prodaná ta samá sada místenek jak ze Špindlu, tak z toho Vrchlabí.

Nekecám.

0 0
možnosti
ST

Po staru se žít nedá, státní dráhy byly nápadem císaře pána, , proč dnes by ti, co při Klausově privatizaci nestačili získat nějaký pražec nebo nárazník, nemohli vydělávat na cestujících?

0 0
možnosti
VH

Nemáte pravdu. Většinu strategických tratí postavil stát, ale byla i řada významných v rukou soukromníků. Postupně pak došlo k jejich zestátnění, ale důvodem byla většinou jejich ztrátovost. a to např. i v případě Ústecko teplické dráhy, u které by se dalo předpokládat, že bude vydělávat na přepravě uhlí. Stát dráhu zpravidla převzal ze strategicko vojenských důvodů a pak také proto, že v dané době dokázal trať a dopravu na ní provozovat s nižšími náklady než soukromník.

0 0
možnosti
MR

Nemělo by se založit ministerstvo pro vlaky? MD to evidentně není schopno ukočírovat.

0 0
možnosti
ZL

Což o to, v autobuse si taky kupujete jízdenku pokaždé zvlášť a nezdá se, že by to někomu vadilo. A regionální vlaky, které nejsou příměstskou dopravou (tam nejspíš většina lidí jezdí na nějaký paušál typu IDOS), obsahují jeden dva vagóny, to se od autobusu moc neliší.

Tady by v prvním přiblížení stačilo dodržovat smlouvy. InKarta je kus plastu, který vám technicky umožní koupit si různé kupóny. Ty kupóny mají časově omezenou platnost (většinou rok, občas tři roky), takže není nic jednoduššího, než tu platnost nechat doběhnout a následně upravit ceník. Tj. zlevnit, protože dojde k omezení služeb. Kromě "zrušení" některých území to platí i na některé tratě - tuším Ostrava - Brno přechází od ČD na Regiojet, rychlíky Pardubice - Liberec budou končit ve Staré Pace a dál pojede snad Arriva, z Českých Budějovic do Volar a z Karlových Varů do Mariánských lázní jezdí ty oranžovozelené křápy... Je toho docela dost.

0 0
možnosti
Foto

O20r40c72u22s 31D79e24i

2. 10. 2019 7:05

To je zase kravina. Skvěle to ta vláda vede, opravdu skvěle. Nejvíc, jak jsou vždycky turisté překvapení z toho hnojníku na dráze, co tady je. Proč jim která jízdenka neplatí na jaký vlak, proč je někdo vyhazuje z místa a kde jsou teda rezervovaná místa a teď proč jednu část kupovat na webu tady a druhou jinde. Hloupost a klasickej českej kocourkov.

0 0
možnosti
Foto

Kraje nejsou vláda. Jak se v článku píše, do debilních výmyslů krajů (které si tím řeší svůj problém a ne problém cestujících) ministerstvo moc zasahovat nemůže.

0 0
možnosti
Foto

Aspoň v JMK se to tedy vlastně nezmění - stejně mi na nádraží třeba z Tišnova do Brna prodají jízdenku IDS JMK na patřičný počet zón a já si ji před nástupem musím označit ve strojku na nástupišti. Protože to je o trochu levnější, než jízdné ČD. A ještě k tomu můžu kombinovat dopravní prostředky, jsem limitován jen počtem zón a dobou platnosti jízdenky.

Snad jen ta InKarta bude změna.

0 0
možnosti
Foto

Jestli jsem to dobře pochopil, tak ti na nádraží neprodají nic, ledaže by tam vznikla pokladna kraje.

Mě je spíš líto tech lidí, cizinců a babiček, co se moc neorientují, netuší, co jsou kraje, jak se u nás financuje doprava a doufají, že když je někde napsáno "Jízdenky", tak si tam koupí jakoukoliv jízdenku. Snad budou paní pokladní smět aspoň poradit a poslat ke konkurenci = ke kraji.

Ale co, ve Švédsku se mi taky párkrát stalo, že při jízdě na na Interrailku chtěli doplatek 20-70% jízdného. že nejsou v jakémsi sdružení ajznboňáků, keré ty Interrailky vydává. Tuším, že v LE nebo Regiojetu by ti na Interailku nedali slevu ani kačku.

0 0
možnosti