Vítězství hybridního automobilu, který kombinuje benzinový a elektrický motor, potvrzuje, že mezi spotřebiteli roste zájem o vozy, které jsou přátelštější k životnímu prostředí. Hybridní vozy se na celkovém prodeji aut v Japonsko podílejí zhruba deseti procenty. To je mnohem více než na ostatních trzích, kde sice tyto vozy poutají pozornost, avšak zatím mají jen relativně malé prodeje.
Největší propad od 70. letJaponský automobilový trh již několik desetiletí zažívá stagnaci. Prodej hybridních vozů je jediným světlým bodem. V loňském roce prodej aut v Japonsku klesl o devět procent na 2,9 milionu vozů a poprvé od roku 1971 se propadl pod úroveň tří milionů vozů, napsala agentura AP. |
Další příčky v prodeji vozů v Japonsku patří modelu Fit automobilky Honda Motor a dalšímu modelu Toyoty, Vitz. Tyto vozy sice nejsou hybridní, ale patří mezi malé a úsporné vozy, jejichž prodej se snaží vláda podpořit tzv. šrotovným a dalšími pobídkami. Druhým nejprodávanějším hybridním vozem byla Honda Insight s 93 283 vozy. V celkovém prodeji ji patřilo páté místo.
Toyota uvedla Prius na trh v roce 1997 a dnes se prodává již třetí generace vozu. Model je nejlépe prodávaným hybridním vozem na světě. Od počátku jeho uvedení na trh se již prodalo 1,6 milionu vozů. Toyota je největším výrobcem automobilů na světě.