Vyplývá to ze studie Boston Consulting Group (BCG) a české pobočky Google.
Časy se měníPodíl internetu na HDP je v Česku vyšší, než u mnoha tradičních odvětví, jako jsou například telekomunikace, poštovní služby, bankovnictví nebo zemědělství. |
Česká republika si v porovnání s mnoha středoevropskými a východoevropskými zeměmi vede velmi dobře, stále však její ekonomická aktivita na internetu zaostává za jinými vyspělými zeměmi, například severskými státy, zejména vlivem slabé internetové infrastruktury, uvádí studie.
"ČR obsazuje v mezinárodních srovnáních spíše nižší příčky, pokud jde o internetovou penetraci, počet uživatelů a rychlost připojení. Na druhé straně je silná v míře internetové aktivity, což se odráží i v podílu na HDP," uvedl výkonný ředitel BCG Martin Kálovec.
Internet snižuje ceny nákupů a láká turisty
Zpřístupnění informací a jejich rychlejší výměna prostřednictvím internetu podle studie významně změnily například odvětví cestovního ruchu. Internet zároveň vytváří atraktivní alternativu k vysokým cenám a omezenému výběru v kamenných obchodech. Internet je také klíčem k růstu malých a středních podniků. Firmy, které jsou aktivní online, rostou rychleji než konkurenti, píše se v materiálu.