Už před uvedením iPhonu na trh se očekávalo, že Apple předvede originální produkt. A to se také stalo. Necelých 12 milimetrů tlustý přístroj byl kombinací hudebního přehrávače, telefonu a kapesního internetového terminálu.
Překvapivý vzhled
Jeho vzhled překvapil odborníky i laiky; v rozporu s tradičním a léty prověřeným vzhledem mobilů měl iPhone na čelní straně pouze jediné tlačítko. Veškeré ovládání se totiž dělo prostřednictvím rozměrné dotykové obrazovky, jež byla optimalizovaná pro ovládání prsty.
Anketa
Líbí se vám iPhone?
Prodejní cena iPhonu byla vysoká (499 dolarů za levnější ze dvou verzí), navíc k ní bylo potřeba připočíst pravidelný poplatek mobilnímu operátorovi za připojení k internetu. Aby toho nebylo málo, měl iPhone řadu funkčních omezení, jako třeba nemožnost použít bezdrátovou technologii bluetooth k přenosu souborů nebo absenci nahrávání videa. Přes zmíněné nedostatky se "jablečný" mobil stal bestsellerem, přičemž uvedení každé další generace tohoto přístroje na trh bývá vždy spojeno s velkým očekáváním.
Apple zacílil na masového uživatele
Svůj podíl na úspěchu iPhonu jistě má tradičně silný marketing Applu. Hlavní faktor úspěchu nicméně spočíval v něčem jiném: až do uvedení první generace iPhonu cílili výrobci chytrých telefonů především na technické fandy, jimž nevadil poněkud komplikovanější způsob práce s těmito zařízeními. Apple naopak svůj přístroj navrhl tak, aby byl přístupný pro masového uživatele, pro něhož je intuitivní ovládání důležitější než možnost experimentovat s nastavením nejrůznějších funkcí.