Žaloba je neobvyklým krokem, protože světové automobilky se navzdory rozšířenému a často neskrývanému kopírování obvykle vyhýbají právním sporům v Číně. Domnívají se, že šance na vítězství nad domácími podniky jsou velmi malé.
Žaloby navíc mohou vést k negativnímu postoji čínské veřejnosti, která může mít pocit, že zahraniční výrobci tímto způsobem šikanují domácí podniky.
Evropským autem roku 2016 je Opel Astra. Škoda Superb skončila šestá |
Pekingský právník Čchen Ťi-chung uvedl, že pokud by JLR v tomto soudním sporu uspěla, mohlo by to přimět k žalobám také další zahraniční výrobce a urychlit přechod Číny k důraznějšímu uplatňování práv v oblasti duševního vlastnictví.
Nicméně pro JLR by žaloba mohla představovat zdlouhavý a vyčerpávající proces. Japonské automobilce Honda Motor například trvalo 12 let, než se jí podařilo vyhrát soud s málo známým čínským výrobcem, který okopíroval její sportovně-užitkový vůz CR-V. Honda navíc dostala odškodné pouhých 16 milionů jüanů (58 milionů Kč), ačkoli usilovala o 300 milionů jüanů (téměř 1,1 miliardy Kč).
Společnost Jiangling představila automobil Landwind X7 v listopadu 2014 a vysloužila si kritiku kvůli jeho nepopiratelné vnější podobnosti s vozem Evoque. Landwind X7 je zhruba o dvě třetiny levnější než Evoque a zaostává v technologiích a výkonu, upozorňuje jeden z analytiků šanghajské výzkumné společnosti Automotive Foresight.
Indická společnost Tata koupila britské značky Jaguar a Land Rover v roce 2008 od americké automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolarů (dnes 54,8 miliardy Kč).