Sto řidičů už Jančura má, dvě stě dalších musí získat. A podle všeho to nepůjde jinak než přetáhnout je od konkurence. Lákat je chce na nižší cenu dispečinku, která jeho šoféry vyjde na tisíc korun měsíčně.
Brněnský podnikatel tvrdí, že za tuto služby jeho konkurence v metropoli požaduje pět až dvacet tisíc. A k tomu ještě musí taxikář pokrýt náklady na provoz auta. „Pokud chceme řidiče získat, musíme jim nabídnout něco navíc. Snížíme jim náklady, čímž získají možnost uživit své rodiny,“ líčil Radim Jančura při představování nových vozů ve své flotile.
Jančura zbrojí na Prahu. Jeho flotilu taxíků posílí 600 ’zelených’ octavií |
Objednal si dvě stovky vozů faceliftovaných Audi A6 (tento typ jezdil pro Tick Tack Taxi dosud – pozn. red.) a 600 vozů Škoda Octavia na stlačený zemní plyn. Ke zmíněné tisícovce budou jeho řidiči platit pronájem aut, včetně poplatků za wi-fi, rozhlas, servis a pojištění. Audi je vyjde měsíčně celkem na 25 tisíc, octavia na bezmála čtrnáct tisíc.
U limuzín Audi bude ještě Tick Tack Taxi po řidičích požadovat u jízd s účtem nad 200 korun sedmiprocentní provizi.
Jančurovo tvrzení o levnější nabídce zpochybnil majitel největší pražské taxislužby AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička.
„U nás se poplatek za dispečink pohybuje mezi 3,5 až osmi tisíci měsíčně. Pronájem Škody Octavie ale vyjde jen na sedm tisíc,“ uvedl Kvasnička. V metropoli pod jeho značkou jezdí zhruba 1200 šoférů.
Největší manažerská chyba
Jančura od doby, kdy před dvěma lety vstoupil na trh pražské taxislužby, zcela překopal svoji filozofii výběru řidičů. Tehdy nabízel zaměstnanecké poměry, což se ale ukázalo jako neúměrně nákladné, navíc ani šoféři se se systémem, kdy se v autech střídali, údajně příliš nesžili.
„Byla to moje největší manažerská chyba v životě,“ připustil s odstupem Jančura. Zároveň už jeho Tick Tack nebude přijímat amatéry, ale pouze řidiče s taxikářskou licencí, ač původně šoféry „zkažené“ Prahou do svých řad nechtěl.
„Nevěřím tomu, že sto procent řidičů od konkurence jsou zloději. Lidem bez dřívějších zkušeností trvalo řadu měsíců, než se z nich stali taxikáři,“ vysvětlil podnikatel svůj názorový obrat. Řidiče hodlá ohlídat například zákaznickým tabletem, na němž si může pasažér v průběhu cesty kontrolovat projížděnou trasu. Na konci jízdy pak dostane účtenku s takzvaným Trip ID, s jehož pomocí si může následně zkontrolovat trasu a cenu.
Jančura si zakládá i na tom, jak budou jeho řidiči vypadat. „Chceme řidiče, který voní a auta, která voní. Za podmínky, které nabízíme, žádáme, aby řidiči nekradli a dělali kvalitní služby,“ shrnul Jančura.