Nováčci převážně z Prešovského a Košického kraje se budou objevovat nejen na zmíněné vnitrostátní lince, ale i ve vlacích, které spojují Slovensko s Českem.
„Společně s tím, jak posilujeme zejména noční spoje z Košic do Prahy, začínáme nasazovat slovenský personál ve větší míře také na tyto spoje,“ popsal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. S přijetím stovky nových tváří – i rovnou po maturitě – počítá dopravce v nejbližší době.
Bomba ve vlacích měla vybuchnout do tří hodin. RegioJet a Leo Express stály |
Půjde o místa na plný pracovní úvazek i brigádnické pozice. Nábor na východě Slovenska souvisí s expanzivním plánem manažerů RegioJetu, kteří počítají s tím, že letos převezou ve žlutých vlacích o dvacet až třicet procent více lidí než loni.
Pro lepší představu: v Česku šlo v předešlém roce, podle údajů firmy, o tři miliony pasažérů, na Slovensku mezi Košicemi a Bratislavou přepravil RegioJet zhruba 900 tisíc lidí. Na této trati jezdí od prosince roku 2014.
Přitom výhled na konci loňského roku tam nebyl pro Jančurovy vlaky zrovna optimistický. Podnikatel oznámil odchod kvůli údajnému podnákladovému provozu spojů InterCity slovenského státního dopravce ZSSK. Stahování z trati mělo začít na začátku nového roku.
Jenže situace se změnila ve chvíli, kdy naopak státní ZSSK v prosinci oznámila odchod svých spojů InterCity z této lukrativní trati. Dopravní firma přiznala, že provoz těchto rychlíků je ztrátový. Své spoje IC zrušila ZSSK minulý týden.
Jančurův RegioJet vzápětí oznámil, že všechny tamní soupravy prodloužil na deset vozů a současně avizoval i zmíněný nábor nových tváří. „Palubní personál patří mezi naše nejdůležitější zaměstnance. Jsou to oni, kdo se svými službami stojí za oblíbeností našich spojů,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.
Do železničního byznysu vstoupil jeho holding Student Agency v roce 2011, kdy začal na podnikatelské riziko provozovat vlaky na trati z Prahy do Ostravy. Postupně je rozšířil až do Košic.
Na komerční riziko jezdí RegioJet i mezi Bratislavou a Košicemi – už více než rok. Na Slovensku provozuje také linku dotovanou z veřejných peněz, a to mezi Bratislavou a Komárnem.
STUDENT AGENCY
|