6. října 2017 6:19 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Japonské aerolinie chtějí zastavit dětský pláč na palubě. Rodiče kvůli němu nechtějí létat

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 18Diskuse
All Nippon Airways (ANA) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy All Nippon Airways (ANA) | foto: Shutterstock

TOKIO Japonské aerolinie se snaží vyřešit jeden z problémů létaní - dětský pláč. Společnost All Nippon Airways (ANA) o víkendu provedla experiment, při kterém za letu měřila životní funkce 36 dětí a snažila se najít znaky, které předchází dětskému pláči.

Při výzkumu, na který upozornil server qz.com, měly na sobě děti v letadle připnuté zařízení vyvinuté telekomunikační firmou NTT a výrobcem Toray, které měřilo tep a další životní funkce.

Výsledky měření přístroj zasílal na chytré telefony, které upozorní rodiče, že by měli dát dítěti napít brčkem nebo mu dát cucat bonbon, aby tím pláči předešli.

Podobná doporučení však již aerolinie cestujícím s dětmi dávají. Zařízení by tak mělo spíše upřesnit moment, kdy dát dítěti napít.

Za dětským pláčem v letadlech stojí především změny tlaku v kabině při přistání a vzletu, které způsobují bolest v uších.

ANA odhaduje, že děti do tří let tvoří 1,6 procenta pasažérů v domácích letech a 0,8 procenta na mezinárodních linkách. Aerolinie však tvrdí, že se někteří rodiče vyhýbají létaní, protože nechtějí, aby pláč jejich dětí rušil ostatní cestující.

Qz.com připomíná, že Japonci nejsou příliš tolerantní k dětskému pláči. Podle Financial Times má drtivá většina matek v Japonsku špatné zkušenosti s reakcemi kolemjdoucích na pláč jejich dětí. Řada z nich tam kvůli tomu například omezuje návštěvy restaurací nebo cestování.

S dětským pláčem již bojovaly například Malaysian Airlines, které dokonce zakázaly cestování dětí v některých částech letadla. Americké JetBlue nabízely slevu 25 procent na příští let pro pasažéry, při jejichž cestě začalo v kabině plakat dítě.

kopMichal Kopřiva
  • 18Diskuse