12. září 2017 11:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Každý náš hybrid bude mít i ‚výkonnějšího bratra‘, slíbila Toyota

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Toyota Land Cruiser. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Toyota Land Cruiser. | foto: Toyota

Frankfurt (Od zvláštního zpravodaje) Japonská Toyota vystoupila na autosalonu ve Frankfurtu s celkem překvapivým oznámením. Značka, která před dvaceti lety nastartovala éru hybridů, teď hodlá rozšířit jejich nabídku i o výkonnější verze.

Na tiskové konferenci v rámci autosalonu ve Frankfurtu nepředstavila Toyota žádné velké novinky: „nový“ terénní Land Cruiser je v podstatě inovovaná stávající verze. Automobilka ukazuje také provedení modelu Auris pro nadcházející modelový rok.

To zajímavější si zatím ale Toyota schovává, naznačuje to ale studie C-HR Hy Power. Je to totiž hybridní provedení již vyráběné Toyoty C-HR, které dostalo větší výkon. Studie je předobrazem budoucí sériové výkonnější verze hybridního C-HR a nezůstane jen u ní.

Hybridní modely jsou totiž u Toyoty velmi populární – v západní Evropě tvoří polovinu prodejů. A když se započítá Evropa celá, je průměr jen o něco málo nižší. Zajímavá jsou i čísla za jednotlivé modelové řady. Třeba zmíněné C-HR se prodává v 77 procentech případů jako hybrid, čistě benzínová motorizace je tak v podstatě okrajovou záležitostí.

Favorit 30 let

U modelů Auris tvoří hybrid až 60 procent prodejů a i třeba malý Yaris se prodává zhruba ve 40 procentech případů v hybridním provedení.

Teď se bude Toyota snažit tyto podíly ještě navýšit a to tím, že nabídne zákazníkům další hybridní alternativy. V podstatě v každé modelové řadě by měla značka nabídnout krom dosavadního „základního“ hybridního provedení i další, výkonnější verzi.

Ta bude určena řidičům, kteří se s autem přeci jen také rádi svezou svižněji a ekologický provoz pro ně není prioritou. Úspora paliva by ale nadále měla být předností i těchto verzí.

Výkonnější hybridy jsou pro zákazníky Toyoty dobrou zprávou – stávající hybridní provedení totiž většinou stojí na vrcholu nabídky motorizací nebo těsně pod ním a kdo chtěl silnější Toyotu, měl doposud v podstatě smůlu. Vznětovým motorizacím také japonská značka příliš neholduje, výkonnější verze tak budou alternativou i k naftovým „silákům“.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Okurková limonáda v 7 minutách!
Okurková limonáda v 7 minutách!

Vyměňte kupované limonády za domácí.

Najdete na Lidovky.cz