Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

K Černému moři s autem na baterky. Ušetřili jsme šest tisíc korun

Jen pár let zvládnou elektrická auta cestu z Prahy do Brna. Loni jsme podnikli cestu do italského Bibione, letos dálniční přesun do Paříže. Dá se ale dojet třeba až do Bulharska? Zkusili jsme to s Hyundaiem Kona, který má dojezd přes 400 kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

2. 9. 2019 23:17

U klasického paliva dělají daně asi 50%. Takže tady jeden elektromobil neodvedl na daních 6000/2=3000 Kč. Co s tím stát udělá a nebudou mu ty peníze chybět, až bude e-aut více?

0 0
možnosti

J. Jurax

2. 9. 2019 23:33

Budou.

Takže stát buď zatíží elektřinu spotřební daní nebo zvýší tutéž daň na benzín, dokud ještě nějaká benzínová auta budou. Nejspíš ovšem učiní pod nějakou ušlechtilou záminkou obojí.

A patrně nabíjení zadarmo vymizí.

0 0
možnosti

2. 9. 2019 19:03

Fascinuje mě, že jakákoliv pozitivní zmínka o elektromobilu působí na Čechy jako červený hadr. Oblíbený argument, že se s elektromobilem nedá jet k moři, je evidentně lichý. Bohužel to nejde jet přes noc na jeden zátah, takže si lidé neužijí napětí, zda řidič usne a nebo se mu povede dojet.

Zatím bych elektromobilem k moři jet nechtěl. Až vychytají problémy s nabíjením a prodlouží se dojezd, tak bych do toho klidně šel.

0 0
možnosti

J. Jurax

2. 9. 2019 23:28

No jo, jenže "Téměř 1,3 milionu korun je za auto velikosti Škody Kamiq hodně navzdory bohaté výbavě a 150kW výkonu. Pro srovnání, benzinová kona se 130 kW stojí i v plné výbavě něco přes 600 tisíc korun.".

Rozdíl v ceně je tedy cca 600 000. To je při 35 Kč za litr benzínu cca 17 143 litrů benzínu. Při průměru řekněme 8 litrů na 100 je to cca 214 000 km, pokud nabíjíte vždy zadarmo. No a pak Vám auto teprve v porovnání s klasikou začne vydělávat ... pokud ovšem budete nabíjet vždy zadarmo.

Pokud doma ze zásuvky, bude to horší, průměrná cena elektřiny pro domácnosti je v současné době zhruba 4,34 Kč / kWh. Těch v článku uvedených průměrných 12,9 kWh na 100 km by pak přišlo na cca 66 korun. Pravda, benzín při spotřebě 8 na sto by přišel na 280 korun.

0 0
možnosti

J. Zima 869

2. 9. 2019 18:06

Tohle je jen začátek mediální masáže, která bude stále silnější. Cíl samozřejmě není obecná elektromobilita nebo omezení CO2. To je za současného stavu techniky nemožné a i kdyby byly všechny automobily na elektriku je omezení CO2 naprosto marginální. Je za tím snaha evropských levičáckých elit drasticky omezit mobilitu lidí, aby byli snáze ovladatelní. S nimi jsou spojené nadnárodní firmy, které cítí velký kšeft v dodávkách elektromobilů zejména do státní sféry (neboť ta musí jít příkladem, aby to tak nevypadalo). K tomu využívají ekologické nadšence a aktivisty (jinak užitečné idioty - V. I. Lenin), kteří si ve své hlouposti myslí, že zachraňují planetu.

0 0
možnosti

2. 9. 2019 18:31

"To, že jste paranoidní, ještě neznamená, že po vás nejdou."

0 0
možnosti

2. 9. 2019 17:30

Takze jestli dobre pocitam, staci pri rozdilu porizovacich cen eKony a spalovaci Kony najet cca 400 tis. km a uz se mi to vyplati? :-D

0 0
možnosti

2. 9. 2019 18:37

To jste ale počítal s bezplatným dobíjením, ne? A to není, pokud vím, v České republice příliš obvyklé.

0 0
možnosti

Zdeněk Pavliš

2. 9. 2019 14:24

Pan Šitner píše kolik ujeli kilometrů a jakou měli spotřebu, nicméně jsme se nedozvěděli kolik dnů strávili na cestě.

0 0
možnosti

J. Florián

2. 9. 2019 12:39

Tady tyhle placené pokusy (texty) ukázat lidem že elektrické auto je cool jsou neskutečně výblitky....dokud to nebude fungovat a stat jako spalovací auta na to smysl, nehledě k tomu, že až bude rozšíření elektrický krámů větší dostanou dardu v podobě spotřební daně na elektřinu.....která se nebude dat vyrobit z ničeho jiného než z jádra, uhlí, nebo plynu tedy z fosilních paliv...a to je ta největší hovadina, kterou n soudruzi ekologové jaksi zamlčují.

0 0
možnosti

2. 9. 2019 9:21

Jsou i lidé, kteří si komfort, pohodu a jistotu dojetí v plánovaném termínu rádi ve formě bezínu připlatí.

0 0
možnosti

J. Novák 768

2. 9. 2019 8:35

Předminulý týden jsem jel s třílitrovým šestiválcem z Amsterdamu do ČR tisíc kilometů necelých deset hodin. Bylo vedro, takže klimatizace běžela naplno a protože jsem to v Německu často hnal přes 200 km/h, raději jsem jednou natankoval (i když bych asi těsně dojel). To trvalo asi deset minut, ale udělal jsem si i dvě zhruba půlhodinové zastávky kvůli rok a půl staré dcerce.

Ale je fakt, že jsme mohli jet třeba na žebřiňáku polními cestami, kochat se krajinou, občas seskočit z vozu, utrhnout u cesty jablko, zase žebřiňák doběhnout a přes síť napajedel pro koně se za pár týdnů naprosto pohodlně a komfortně dostat do ČR a ještě ušezřit asi tak tři tisíce za pohoné hmoty. A taky amortizace žebřiňáku bude asi nižší, že jo... :-P

0 0
možnosti

J. Novák 768

2. 9. 2019 8:37

-pohonné-

0 0
možnosti