Diskuze
K Černému moři s autem na baterky. Ušetřili jsme šest tisíc korun
Děkujeme za pochopení.
U klasického paliva dělají daně asi 50%. Takže tady jeden elektromobil neodvedl na daních 6000/2=3000 Kč. Co s tím stát udělá a nebudou mu ty peníze chybět, až bude e-aut více?
J. Jurax
Budou.
Takže stát buď zatíží elektřinu spotřební daní nebo zvýší tutéž daň na benzín, dokud ještě nějaká benzínová auta budou. Nejspíš ovšem učiní pod nějakou ušlechtilou záminkou obojí.
A patrně nabíjení zadarmo vymizí.
Fascinuje mě, že jakákoliv pozitivní zmínka o elektromobilu působí na Čechy jako červený hadr. Oblíbený argument, že se s elektromobilem nedá jet k moři, je evidentně lichý. Bohužel to nejde jet přes noc na jeden zátah, takže si lidé neužijí napětí, zda řidič usne a nebo se mu povede dojet.
Zatím bych elektromobilem k moři jet nechtěl. Až vychytají problémy s nabíjením a prodlouží se dojezd, tak bych do toho klidně šel.
J. Jurax
No jo, jenže "Téměř 1,3 milionu korun je za auto velikosti Škody Kamiq hodně navzdory bohaté výbavě a 150kW výkonu. Pro srovnání, benzinová kona se 130 kW stojí i v plné výbavě něco přes 600 tisíc korun.".
Rozdíl v ceně je tedy cca 600 000. To je při 35 Kč za litr benzínu cca 17 143 litrů benzínu. Při průměru řekněme 8 litrů na 100 je to cca 214 000 km, pokud nabíjíte vždy zadarmo. No a pak Vám auto teprve v porovnání s klasikou začne vydělávat ... pokud ovšem budete nabíjet vždy zadarmo.
Pokud doma ze zásuvky, bude to horší, průměrná cena elektřiny pro domácnosti je v současné době zhruba 4,34 Kč / kWh. Těch v článku uvedených průměrných 12,9 kWh na 100 km by pak přišlo na cca 66 korun. Pravda, benzín při spotřebě 8 na sto by přišel na 280 korun.
J. Zima 869
Tohle je jen začátek mediální masáže, která bude stále silnější. Cíl samozřejmě není obecná elektromobilita nebo omezení CO2. To je za současného stavu techniky nemožné a i kdyby byly všechny automobily na elektriku je omezení CO2 naprosto marginální. Je za tím snaha evropských levičáckých elit drasticky omezit mobilitu lidí, aby byli snáze ovladatelní. S nimi jsou spojené nadnárodní firmy, které cítí velký kšeft v dodávkách elektromobilů zejména do státní sféry (neboť ta musí jít příkladem, aby to tak nevypadalo). K tomu využívají ekologické nadšence a aktivisty (jinak užitečné idioty - V. I. Lenin), kteří si ve své hlouposti myslí, že zachraňují planetu.
Takze jestli dobre pocitam, staci pri rozdilu porizovacich cen eKony a spalovaci Kony najet cca 400 tis. km a uz se mi to vyplati? :-D
To jste ale počítal s bezplatným dobíjením, ne? A to není, pokud vím, v České republice příliš obvyklé.
Zdeněk Pavliš
Pan Šitner píše kolik ujeli kilometrů a jakou měli spotřebu, nicméně jsme se nedozvěděli kolik dnů strávili na cestě.
J. Florián
Tady tyhle placené pokusy (texty) ukázat lidem že elektrické auto je cool jsou neskutečně výblitky....dokud to nebude fungovat a stat jako spalovací auta na to smysl, nehledě k tomu, že až bude rozšíření elektrický krámů větší dostanou dardu v podobě spotřební daně na elektřinu.....která se nebude dat vyrobit z ničeho jiného než z jádra, uhlí, nebo plynu tedy z fosilních paliv...a to je ta největší hovadina, kterou n soudruzi ekologové jaksi zamlčují.
Jsou i lidé, kteří si komfort, pohodu a jistotu dojetí v plánovaném termínu rádi ve formě bezínu připlatí.
J. Novák 768
Předminulý týden jsem jel s třílitrovým šestiválcem z Amsterdamu do ČR tisíc kilometů necelých deset hodin. Bylo vedro, takže klimatizace běžela naplno a protože jsem to v Německu často hnal přes 200 km/h, raději jsem jednou natankoval (i když bych asi těsně dojel). To trvalo asi deset minut, ale udělal jsem si i dvě zhruba půlhodinové zastávky kvůli rok a půl staré dcerce.
Ale je fakt, že jsme mohli jet třeba na žebřiňáku polními cestami, kochat se krajinou, občas seskočit z vozu, utrhnout u cesty jablko, zase žebřiňák doběhnout a přes síť napajedel pro koně se za pár týdnů naprosto pohodlně a komfortně dostat do ČR a ještě ušezřit asi tak tři tisíce za pohoné hmoty. A taky amortizace žebřiňáku bude asi nižší, že jo... :-P