Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kanadští silničáři si pochvalují českou technologii. Při frézování jim ušetřila tisíce tun materiálu

České počítačové technologii nazvané Exact Street se podařilo uspět u silničářů v Kanadě. Systém pro frézování poprvé využila ontarijská stavební firma Roto-Mill při rekonstrukci osmikilometrového dálničního úseku a výsledky si pochvaluje. Díky němu ušetřila tisíce tun materiálu a tím i peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

19. 8. 2019 13:10

Nejlepší vtip roku 2019

0 0
možnosti

17. 8. 2019 23:07

Cudaci Kanadani.. Takove silnice bych nepral ani nepriteli

0 0
možnosti

16. 8. 2019 23:39

Když je ta česká technologie stavby silnic tak efektivní a úsporná, nešlo by ji použít i v Česku?

0 0
možnosti

17. 8. 2019 7:35

Například v Dobříši, tam by se měl ministr dopravy projet po zdejších silnicích, aby byl vybrán nejvice zdevastovaný povrch pro modernizaci.

0 0
možnosti

16. 8. 2019 17:55

To by mně zajímalo, jakou technologií budou opravovat silniční úsek z Mimoně na Mnichovo Hradiště.

12 km délky silnice 2. třídy má trvat 2 roky a 4 měsíce.

Neskutečné.

0 0
možnosti

16. 8. 2019 17:48

No...silničařina není můj obor, ale když jsem vloni jel v Ontariu, tak jsem si říkal, proč naši silničáři nejdou na nějaký rychlokurs někam, kde umí stavět cesty. Super kvalita všech cest, a to platí pro celou severní Ameriku. Letos jsem tam najezdil 2500 mil, a ani mi to tak nepřišlo.. Škoda, že se u nás všechno rozkrade, stavba 1 km cesty je u nás 3x dražší než v Německu..

0 0
možnosti

16. 8. 2019 23:47

V Ontariu jsem byl už je to dávno, takže nevím, jak to tam vypadá dneska, ale tvrdit, že v celé severní Americe může jenom ten, kdo ji vůbec nezná. Mnohé z dálnic kolem L.A. můžou směle konkurovat D1, v centru Detroitu je to vyloženě jenom pro majitele terénních vozů, v krásném Chicagu snad ani nestojí za to mít dobré auto... Totéž tady v Novém Jižním Walesu, některé z dálnic kolem Sydney jako v Česku za bolševika. Tam, kam by se ostatní měli jezdit učit, je Queensland.

0 0
možnosti

P.Cizek

16. 8. 2019 17:35

Docela by mne zajímalo, kteří čeští silničáři si tu technologii pochvalují nebo o ní alespoň už někdy slyšeli. Žádného takového neznám:

0 0
možnosti

16. 8. 2019 17:25

Hahaha, ty budou za půl roku koukat, až to budou moct dělat znova :D Zrovna v kanadě je naprosto příkladná údržba silnic a my bychom si měli vzít spíš ten příklad u nich jak to dělat a jak krásně to tam funguje.

0 0
možnosti

16. 8. 2019 14:47

Vypadá to dobře, ale nebude to fungovat. Vozovka se provozem postupně degraduje v celém rozsahu, díry a výtluky se ovšem objeví nejdříve v místech, kde je degradace nejpokročilejší. Po jejich opravě se pokračující degradace projeví v dalších oslabených místech. Ve výsledku budou opravovat častěji než při totální jednorázové opravě.

0 0
možnosti

J. Novak

16. 8. 2019 15:03

Otazka je technlogie oprav... pokud se napriklad povrch pred pokladkou vrstvy zaleva asfaltem, ktery pronikne do mezer, tak to snad fungovat muze.

0 0
možnosti

J. Nový

16. 8. 2019 12:57

Snad z toho bude ČR něco mít (daně).

0 0
možnosti

16. 8. 2019 15:16

Aké dane ? Asi neregistrujete , že je to súkromná firma . DPH sa platí v mieste spotreby , zisk je majetok firmy , daň zo zisku rozumná firma platí v štáte kde je nižšia . A veľmi pochybuje , že v kanade je daň zo zisku vyššia ako v ČR , ak vôbec nejaká je / začínajúca firma , odpustenie dane /.

Ale určite bude mať z toho aj ČR - Dobré meno ! Nestačí?

0 0
možnosti