Minulá generace Kii Sorento před osmi lety na českém trhu zazářila. Na rozdíl od většiny terénně se tvářících konkurentů měla odolný žebřinový rám, tuhou zadní nápravu, přiřaditelný pohon všech kol, redukční převodovku a tomu odpovídající poněkud rustikální, přesto vzhledem ke koncepci docela civilizované mravy na silnici.
Výsledek? Byla to první Kia, na kterou český dovozce musel udělat pořadníky. To se u terénních aut nestává.
Nástupce má tím pádem záviděníhodnou startovní pozici. Sorento navíc dostalo líbivější tvary, navržené týmem bývalého šéfdesignéra koncernu VW a také tvůrce původního Audi TT Petera Schreyera. A vzhled prodává. Nové době se přizpůsobila i konstrukce. Přestože má stejné jméno, rozvor náprav i podobné rozměry, je to docela jiné auto. Typické SUV.
Nové Sorento má totiž samonosnou karoserii a nezávislé zavěšení obou náprav. To znamená, že se na silnici chová více jako běžná auta než terénní stroj. Při rychlé jízdě sice nemá tak precizní řízení jako nejlépe jezdící konkurenti, jeho schopnost pohlcovat nerovnosti to však vyrovnává.
Zapomeňte na automat
Hodnocení
|
Další možností je benzinový motor 2,4 litru, který se ale prodejním trhákem nejspíš nestane. Sorento je s ním pomalejší a žíznivější.
Také interiér vzbuzuje poněkud rozporuplné pocity. Místa je v něm dost, dokonce ještě více než u předchůdce. Hodí se i možnost změnit auto na sedmimístné s pomocí dvojice sedadel (určených spíš dětem) vyjímatelných ze dna velkého kufru.
Nicméně celé to působí dojmem, že tady si Kia moc věřila. Mnohem levnější Cee’d používá hodnotněji vypadající materiály, v Sorentu je ale vše vyrobeno z tvrdých plastů. Auto za téměř milion, tolik testovaná, štědře vybavená verze stojí, má zkrátka vypadat jinak. Součástí výbavy je i obraz ze zadní kamery promítaný na malou část do zpětného zrcátka. Že by nám to ale nějak zásadně usnadnilo parkování, to tedy ne.
Kia Sorento byla jedním z mála poctivých "skoroterénních" aut za rozumné peníze. Druhá generace ale minulost zahazuje, chce být spíš typickým SUV. Což se jí daří, ale levná už není. Jestli bude dovozce opět vypisovat pořadníky, rozhodnou jedině věrní zákazníci.
DataRozměry: 4685x1885x1745 mm Motor: turbodiesel 4 válec, 2199 ccm Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s Cena: 759 980 Kč |