26. července 2017 16:37 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Kečup v Lidlu obsahoval polovinu rajčat, než nařizuje vyhláška, zjistila inspekce

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 5Diskuse
Kečup (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kečup (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

BRNO Kečup prodávaný v Lidlu měl o polovinu méně rajčat, než nařizuje vyhláška. Vyplývá to ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Jde o potravinu nazvanou Kania Curry Ketchup Mild. Jako výrobce je označený Lidl, zemí původu je Německo, uvedl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle tiskové mluvčí Lidlu Zuzany Holé nastalo pochybení při výrobě etikety, na které byl špatný název.

Podle Holé měl být na etiketě správný název Rajčatová omáčka s kari. Výrobek Lidl okamžitě po zjištění stáhl z prodeje, uvedla Holá. Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně sedm procent, tento jí obsahoval 3,5 procenta. „Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter,“ uvedl Kopřiva. Inspekce proto zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.

S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém i Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obale uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.

V posledních týdnech se mezi politiky i v médiích významně řeší dvojí kvalita potravin. Výrobky určené pro západoevropský trh mají v některých případech odlišné složení než výrobky pro země bývalého východního bloku, přestože jde o stejnou značku a stejné či podobné balení. Obvykle je potravina určená pro západoevropský trh kvalitnější.

ČTK
  • 5Diskuse