Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kolik stojí vybudování říčního kanálu v Evropě? Česko uvažuje o velkém soustu

Český ministr dopravy Dan Ťok na začátku listopadu zveřejnil výsledky studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe. Propojení těchto tří řek by vyšlo na 582 miliard korun. Jak vypadají podobné projekty v ostatních zemích Evropské unie?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

P. Dvořák

11. 1. 2019 7:02

Ťok je absolutní génius přes všechno. Odmítá jakékoliv námitky vodařů i ekologů. Hlavní slovo mají ekonomové z Ministerstva dopravy, kteří nedávno přišli se studií, z níž vyplývá, že by výstavba přišla (jen?) na 582 miliard korun a byla ekonomicky „efektivní“.

Samozřejmě by nakonec stála třikrát tolik a dostavělo by se to někdy počátkem příštího století.

Co takhle spravit díry v silnicích a postavit pořádnou tříproudovou dálnici?

0 0
možnosti
PS

10. 1. 2019 13:44

Přecpané silnice, kamiony blokují dopravu jak v zimě tak i v létě, ničí silnice a smrdí. A železnice ja přetížená a další vaky se na ni už nevejdou.Průplav by mohl část zbpží, které tolik nespěchá, dopravit levněji a ekologičtěji. Ale proti kanálu řvou hlavně ekoteroristé, ktgeří čekají úplatek ve formě grantu za mlčení.....

0 0
možnosti
MK

7. 1. 2019 12:45

Pokrok nezastavíte vážení, kde jsou ty časy, kdy před prvními auty MUSEL běžet muž s červeným praporkem - a dnes - miliony nových aut a nikdo se neděsí - nebo když dělníci rozbíjeli stroje, které jim braly jejich drahou ruční práci - tak zasypeme Suezský průplav včetně Panamského - s tím Milošem propagovaným průplavem to bude stejné

0 0
možnosti
AN

1. 1. 2019 12:50

Ten TOK a Zeman jsou asi tuknuti.

Mame snad uz vsechny dalnice a rychle zeleznicni trate na pr. z Prahy do Brna za 1 hodinuß Mame uz opravene stovky nadrazi, kde se od Franz Josefa nic nedeje ?

Nic z toho nemame , ale mame uz miliony na nesmyslene studie o spojeni dunaje s Labem. Kdo tam bude vouit a co by take vozil.

Dokonce zeleznice je rychlejsi, nez kanal a o silnicei ani nemluvim. Pro hlöupaky v Kocourkove nove sousto, aby si nevsimli, ze nejsme schopni dostavet dalnice a rychlou zeleznici napojit na pr. na Nemecko

0 0
možnosti
JB

J. Blatný

30. 12. 2018 11:12

Megalomanský projekt s velmi nepříznivým a hlavně nevratným dopadem na životní prostředí. Přitom jeho skutečný přínos je značně pochybný, hlavně pro občany české republiky. Pro mnoho firem by ovšem zakázky se stavbou spojené nepochybně představovaly velmi tučné sousto a to je, oč tu běží. Kdyby za ty peníze dali do pořádku železniční síť a infrastrukturu s ní spojenou, udělali by lépe. Nakonec to dopadne tak, že to rozdělají, vše zdevastují a poté zjistí, že na komplexní propojení se stávající dopravní a distribuční síť nemají další prostředky ani kapacity, takže to celé zůstane v půli cesty. To ovšem dotyčné společnosti mrzet nebude. Hlavně, že si někdo z veřejných peněz pořádně namastí kapsy. EU jistě pár miliard Euro také přihodí.

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

30. 12. 2018 14:49

Silniční a železniční infrastrukturu jsme měli mít celou v provozu při vstupu do EU. A od té doby mohli jít dotace na splavňování Labe až do Pardubic a to se 2jezy pod Ústím, splavňování Odry a Moravy, místo na golfová hřiště, cyklostezky odnikud nikam a to takové, že by po nich mohla jezdit plně naložená TATRA + další podobné nesmysly.

0 0
možnosti

30. 12. 2018 10:25

Chytrý člověk se učí z chyb jiných lidí.

Chytrá vláda se učí z chyb jiných vlád.

Učme se z chyb našich Západních přátel ať už jde o migraci nebo stavbu kanálů.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

30. 12. 2018 12:05

Teď ještě jde o to, kde v Česku chcete vzít "chytrou vládu".

Já o žádné takové nevím. :-P

0 0
možnosti
ČL

30. 12. 2018 8:28

Je to nesmysl, který by si na sebe nevydělal ani za 1000 let. Jen by drasticky zasáhl do životního prostředí. Blíží se nástup levné, plně robotické přepravy stroji poraněnými elektřinou. To bude pro dopravce mnohem atraktivnější, než zdlouhavá, jen ztěží levnější, přeprava po vodě.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

30. 12. 2018 16:54

No, možná. Jen to levná není tak jisté a pohon elektřinou taky ne, akorát snad ta robotizace. A furt i ty robotizované přepravní stroje musí po něčem jezdit ... ono i tohle drasticky zasahuje do životního prostředí.

Nicméně souhlasím, návratnost investice se zdá být sporná.

0 0
možnosti
PD

P. Dvořák

30. 12. 2018 5:30

Nejde o nic! o nic! o nic! jiného, než o obrovské množství vytěžených štěrků na kšeft a obrovské množství vyrobeného betonu.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

30. 12. 2018 12:12

On to asi nikdo moc vážně nemyslí, ale na "studii proveditelnosti" se ještě může pár Ťokových a Babišových kamarádíčků pěkně napakovat. To nebude sto tisíc nebo milion, ale pořádný balík!

Že je celý záměr od samého počátku nesmysl, musí být jasné každému, kdo má mozek v hlavě. Peněz na žádnou studii netřeba.

0 0
možnosti
JN

30. 12. 2018 4:41

Musím zdejší diskutující přitroubla vyzvat, aby si alespoň ještě jednou přečetla celý článek, když ho na první dobrou nedala. Celkem jasně se hovoří o studii proveditelnosti, což tedy rozhodně není ani zdaleka výběrové řízení na dodavatele té stavby. Navíc celkem jasné je info, že by stavba mohla začít v roce 2030. Takže kecy o tom, že by za stavbu byly odpovědni Ťok, Zeman či snad jejich voliči, jsou kecy hlupáků. A že jich podle příspěvků v této diskusi je! Nebo snad si někdo z vás, kteří jste svůj přitroublý příspěvek k osobě Zemana, Ťoka či jejich voličů, skutečně myslíte, že v roce 2030 bude u moci jeden či druhý? No, mohu vás ujistit, že pokud by byl projekt realizován, tak to bude zcela jistě za jiné vládní garnitury a za prezidentování někoho jiného. Takže si své přiblbé nadávání nechte na dobu, až někdo takový projekt skutečně schválí a začne se kopat. Do té doby ze sebe děláte jen a jen blbce.

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

30. 12. 2018 7:46

Jak už jsem psal, vše bylo připraveno a tak daleko, že kdyby se po r.1989 pokračovalo, tak je dnes ten průplav/kanál, ze 2/3 v provozu.

0 0
možnosti
PB

30. 12. 2018 0:23

Ťok by se měl věnovat tomu, co mu dělá potíže už teď. Třeba sníh na Vysočině: Silničáři byli na D1 opět zaskočeni.

Ještě by mohl být zaskočen, že pro D-O-L prostě není voda.

0 0
možnosti
JN

30. 12. 2018 4:42

Jo, souhlasím. Ťok by měl jednoznačně zabránit tomu, aby na Vysočině padal sníh. Pokud to nezařídí, tak je nutno ho odvolat.

0 0
možnosti