„Během špičky dopravní omezení zdrží až na 15 minut. Pokud je cesta volnější tak naberete maximálně zpoždění 5 až 10 minut,“ říká řidič, který přes Jižní spojku projíždí denně do práce.
Dělníci nejsou vidět
Řidiči se často ptají, co se před sjezdem na Modřany děje. Díra, která je velká zhruba třikrát tři metry, je na silnici vyřezaná už téměř měsíc. Stavební práce zde začaly 17. října, z pohledu řidičů se od této doby příliš neudálo. Na dělníky většinu času projíždějící auta nenarazí. Práce totiž probíhají pod komunikací.
„Jedná se o opravu a přeizolaci podchodu, který se nachází pod komunikací Jižní spojky. Tyto práce byly rozděleny do několika etap a nyní probíhají závěrečné práce na této opravě,“ řekla pro Lidovky.cz mluvčí TSK Barbora Lišková.
Při opravě podchodu se na začátku vyfrézovala vozovka a odstranila izolace včetně vyrovnávacího betonu, následně se zřídila nová vrstva betonu a opravila izolace. Nyní je rekonstrukce podle Liškové v poslední etapě a chybí položit nový asfalt a díru „zalepit“. Kolony ale budou řidiče trápit zřejmě další dva týdny. Konečný termín opravy je 27. listopad.
Práce skoro na šest týdnů
Podle mluvčí TSK Barbory Liškové oprava podchodu nejde urychlit. Řidičům tak nezbývá nic jiného než dopravní omezení přečkat. Za prodlužováním opravy stojí hlavně technologické přestávky. „Nejedná se pouze o výměnu povrchu, ale o přeizolaci. Po odfrézování vozovky je nezbytná úprava betonové desky pod izolací silikátovou technologií, která vyžaduje delší zrání betonu na pevnostní parametry. Tyto procesy se nedají uspěchat s vazbou na požadovanou záruku zhotovitele izolace,“ dodala Lišková.