Celkové uspořádání autosalonů má působit mladším a dynamičtějším dojmem. Stavebními kameny jsou moderní architektura, komunikační plochy na fasádě budov se zlepšenou viditelností a změněné uspořádání prodejních prostor.
Náklady budou hradit prodejci sami
Nyní v novém konceptu funguje celosvětově 55 obchodních míst, z toho sedm v ČR. Do konce letošního roku jich má být v Česku 11. Výdaje na přestavbu autosalonu si bude každý prodejce hradit sám. Škoda zajistila přípravu konceptu a vybrala dodavatele, což přineslo snížení ceny a zachování standardu kvality.
Budovy showroomů jsou založené na modulárním konceptu, který se má uplatnit u velkých i malých provozoven. Vnějšímu uspořádání dominuje prosklené průčelí, zelený vstupní portál, komunikační stěna a stěna s logem Škoda.
Čekací zóna i komunikační stěna
Vevnitř bude zákazníka vítat další komunikační stěna, která bude pozadím pro aktuální model značky, následuje čekací zóna a konfigurátor vozů. Nově koncipované jsou pracoviště prodejců a servisních poradců. Základní barvou interiéru je bílá, světle zelená a přírodní dřevo.
"V posledních letech jsme masivně investovali do modernizace a rozšiřování naší modelové řady. Nový vzhled našich obchodních míst teď vytvoří ideální rámec pro prezentaci našich vozů zákazníkům," uvedl marketingový ředitel pro ČR Václav Koucký.
V roce 2011 zavedla Škoda nový firemní design. Jeho součástí je přepracované logo s motivem okřídleného šípu, světlejší barvy a nový typ písma. Škoda v současnosti nabízí sedm modelových řad. V jejich rámci letos představila osm nových nebo přepracovaných modelů. Za deset měsíců prodala přes 600 000 aut. Do roku 2018 chce ročně prodávat nejméně 1,5 milionu vozů.