Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Krize dostala i nejmenší děti, rodiče nemají na nové kočárky

Ekonomika

  14:44
BRNO - Češi už zhruba dva roky kvůli ekonomické krizi šetří i na zboží pro děti. Například dětské kočárky používají léta, nechávají je stále dokola opravovat nebo je pořizují z druhé ruky. Na veletrhu dětského zboží Prodítě to řekl Luboš Fiedler, který na českém trhu prodává kočárky a autosedačky z dovozu.

Malý starý kočárek - ilustrační foto foto: Jindřich Mynařík, Lidové noviny

Veletrh Prodítě dnes společně s dalšími třemi veletržními akcemi začal na brněnském výstavišti a potrvá do neděle. Organizátoři očekávají účast 30.000 až 50.000 lidí.

"Změnu jsme pocítili hned v lednu 2009, kdy se nám lidé s kočárky začali hrnout do servisu. Na konci toho roku nám klesl prodej nových kočárků zhruba o 50 procent," uvedl Fiedler, který v Česku ročně prodá kolem tří tisíc nových dětských kočárků zahraničních značek jako Inglesina, Kiddy nebo Bambino Mio a autosedaček.

Většině Čechů záleží na kvalitě

Většina Čechů prý při výběru kočárku dbá na kvalitu a na to, že má od rodiny nebo přátel dobré reference. Zhruba čtvrtina českých zákazníků prý vybírá kočárky hlavně podle poslední módy a značek tak, aby se odlišili od ostatních.

Zůstat by měly jen ty přechody, které lidi skutečně chrání. Ostatní, když už je nikdo nevylepšuje, ať raději zmizí, v zoufalství říkají někteří dopravní experti.

"Této skupině ani tak na penězích nezáleží, chce se hlavně odlišovat," uvedl Fiedler. Při výběru dětských autosedaček prý lidé dbají především na bezpečnost, požadují nezávislé testy bezpečnosti výrobků.

Podle Fiedlera i dalších dodavatelů je hlavním trendem při výběru kočárků i autosedaček univerzálnost. Například zájem o jednoúčelové kočárky stále klesá. Maminky prý dnes chtějí právě třeba kočárky kombinovatelné s autosedačkou. Pokud objeví výrobek, který splňuje jejich požadavky, jsou ochotné investovat i větší sumu.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!