Zájem je zejména ze zemí západní Evropy, sdělili zástupci společnosti na Motosalonu v Brně. Stroj bude místo benzinového dvoutaktu pohánět elektromotor, díky němuž může skútr dosáhnout rychlosti 95 km/h s dojezdem až 200 km.
„Dobíjení skútru nyní trvá přibližně 4,5 hodiny, aktuálně však pracujeme na rychlejším systému nabíjení, díky kterému bude baterie plně nabita za 25 minut,“ uvedl britský konstruktér skútru i samotné baterie Neil Smith.
Motocyklový Chinatown v Česku. Číňané získávají body lacinými skútry |
Podle něj si zákazník může zvolit barvu skútru nebo případné navýšení výkonu motoru. Čezeta motors si nasmlouvala dodavatele, kteří budou jednotlivé díly dělat. Na dalším místě se bude výsledný stroj kompletovat. Samostatnou továrnu zatím nechystá. Za rok chce dělat 500 kusů a za pět let plánuje prodávat kolem tisíce strojů.
Podle marketingového manažera společnosti Matěje Olivy je zatím zájem zejména ze zemí spojených s elektromobilitou, kde jsou na tento provoz dotace. Jmenoval Itálii, Španělsko nebo Nizozemsko.
„Tyto země jsou také ekonomicky silnější. Druhý směr je jižní část Severní Ameriky, kde je boom eletromobilů,“ uvedl Oliva.
Ručně vyráběný stroj pod označením 506 vychází z designu původních modelů 501 a 502, které se vyráběly pod značkou ČZ ve Strakonicích. Nově se bude vyrábět v Mirošovicích u Prahy. Elektromotor pochází z Číny, elektronika je podle Smithe z Evropy.