20. října 2017 15:15 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express se uchází o státní rychlíky. Láká na vlaky z Číny i ze Škody

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Leo Express loni podal ministerstvu dopravy nabídku na provoz linky Praha –... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Leo Express loni podal ministerstvu dopravy nabídku na provoz linky Praha –... | foto: Vizualizace Leo Express

PRAHA Soukromý dopravce Leo Express podal nabídku na provoz rychlíkových a expresních spojení, u nichž končí Českým drahám smlouvy v roce 2019. Firma usiluje o získání dočasného zajištění linek do doby, než se státu podaří vybrat dopravce v řádné soutěži.

Je jisté, že ministerstvo dopravy nebude mít po vypršení zmíněných smluv včas uzavřené tendry. Proto letos na jaře přislíbilo, že bude jednat o dočasném provozu linek, a to i s jinými dopravci než s dosavadním „monopolistou“ na tratích Českými drahami.

„Nabídky na zajištění dálkové dopravy jsme podali na téměř všechny linky, jimž končí stávající smlouvy v roce 2019,“ potvrdila pro Lidovky.cz mluvčí Leo Expressu Kateřina Veitová. V Česku je tato společnost známá především jako vlakový dopravce mezi Prahou a Ostravou.

Se svými černozlatými vlaky působí na trhu už od roku 2013. Před týdnem pak Leo Express získal povolení pro linku Praha - Krakov. Provozuje také několik autobusových linek.

Na tratě, o než bude firma podnikatele Leoše Novotného usilovat, nabídne státu například vlaky od čínského výrobce CRRC. V současné době probíhá výroba tří souprav, opci má však Leo Express na dalších třicet. V nabídce by měl mít podle informací serveru Lidovky.cz také vozy od Škody Transportation, českého výrobce elektrických vlaků.

Leo Express loni podal ministerstvu dopravy nabídku na provoz linky Praha – Plzeň – Cheb / Mnichov v rámci připravovaného mezinárodního expresního souboru Ex6.
Nová podoba autobusů Leo Express.

Detaily nabídky pro ministerstvo dopravy, která v pátek odpoledne dorazila do datové schránky úřadu, nechtěl dopravce komentovat. Jisté je, že u rychlíků a expresů jde nyní o dočasný provoz. Stát má totiž povinnost – na základě takzvaného čtvrtého železničního balíčku Evropská komise – zbavit se smluv, která umožňovala vybrat dopravce bez soutěže. V tomto případě šlo v podstatě výhradně o státní České dráhy.

Leo Express se tedy svou nabídkou pokusí přesvědčit ministerstvo dopravy, aby přímé zadání na několik dočasných let získal.

„Velice vítáme kroky Ministerstva a závazek jednat s více dopravci a věříme, že najdeme výhodné řešení, které pomůže Česku skutečně využít potenciál,“ uvádí ředitel Leo Expressu Peter Köhler.

Soukromý doprace loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících a vykázal ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun. Tržby vzrostly o 47 milionů korun na přibližně 300 milionů.

  • 0Diskuse


Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz