16. srpna 2017 5:00, aktualizováno  14:09 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express koupil padlého dopravce Locomore. Má vstupenku na německé koleje

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 8Diskuse
Vůz německé společnosti Locomore. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vůz německé společnosti Locomore. | foto: Locomore

BERLÍN Firma Leo Express učinila klíčový krok pro vstup na německý železniční trh. Český dopravce podle informací serveru Lidovky.cz v uplynulých dnech převzal tamní společnost Locomore, která v květnu dobrovolně skončila v insolvenci. Jízdenky bude prodávat přes dalšího dopravce – Flixbus.

Provozovatel černozlatých vlaků a autobusů uspěl v konkurenci dalších zájemců, kteří se o zkrachovalou společnost ucházeli. Leo Express svůj zájem přiznal už letos na konci května, nyní zdroj serveru Lidovky.cz potvrdil, že se zajímavý obchod podařilo úspěšně dokončit. Český podnik dá práci i většině z necelých tří desítek zaměstnanců.

Koupě Locomoru – který se v Německu těšil velké oblibě – je pro českého dopravce strategickou investicí. V tuto chvíli sice za své peníze dostane „pouze“ jeden vlak s osmi vozy, ale zároveň získá i vstupenku na lukrativní německý trh, kam by se jinak musel dostat přes hradbu nejrůznějších povolení. Nyní v zemi provozuje autobusovou linku do Mnichova a Regensburgu.

Vůz německé společnosti Locomore.
Vůz německé společnosti Locomore.

Leo Express se k věci zpočátku nechtěla vyjadřovat. Ve středu odpoledne pak informace serveru Lidovky.cz potvrdila oficiálně.

„Po několikaměsíčním vyjednávání a přípravách můžeme potvrdit převzetí vybrané části aktiv insolventní společnosti Locomore, podstatné části zaměstnanců včetně zakladatelů Locomore a vozidel. Leo Express bude zajišťovat provoz a údržbu, partner FlixBus prodej a zákaznický servis,“ uvedla spoelčnost ve svém prohlášení.

Už v minulosti se firma podnikatele Leoše Novotného zájmem o Locomore netajila, založila i německou dceřinou společnost. Za kolik peněz nakonec Locomore získala, není v tuto chvíli jasné.

Obnovit provoz na trase mezi Berlínem a Stuttgartem, kde Locomore působil, by chtěl Leo Express od 24. srpna, Flixbus už na svém webu nabízí jízdenky. Vlak se třemi různými druhy prostor pro cestující bude zastavovat například ve Frankfurtu, Kasselu či Hannoveru. Trasu z východu na západ země zvládala souprava v minulosti zhruba za sedm hodin.

Leo Express nepůjde do německého projektu sám. Spolupracovat bude s další dopravní společností Flixbus – která před pár dny ohlásila expanzi na český trh – přes níž půjde veškerý prodej jízdenek.

Locomore založený už v roce 2007 začal vozit pasažéry v polovině prosince loňského roku. Jako levnější, ale zároveň o něco pomalejší konkurent státního dopravce Deutsche Bahn vydržel na trhu pouhých pět měsíců.

Do vínku dostala společnost železničního manažera Dereka Ladewiga podporu bezmála půl milionu eur, které vybrala od nadšenců v rámci crowdfundingové sbírky. Další dary se postupem času vyšplhaly téměř na dvojnásobek. Ani toto nadšení ale firmě nepomohlo, tržby nesplňovaly původní předpoklady a přišel poměrně rychlý konec.

První vizualizace soupravy určené pro společnost Leo Express od čínského výrobce CRRC.

První vizualizace soupravy určené pro společnost Leo Express od čínského výrobce CRRC.

Nový majitel Locomoru Leo Express loni pracoval především na rozšiřování sítě autobusových linek. V tomto druhu dopravy vstoupil na trhy v Rakousku a Německu. Spustil například linky do Vídně, Lince a Salcburku. Cestující vozí autobusy také do Polska a na Ukrajinu.

V Česku je Leo Express nejznámější jako vlakový dopravce jezdící zejména mezi Prahou a Ostravou. Na trhu působí už od roku 2013.

Společnost loni svezla svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících a vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun. Tržby vzrostly o 47 milionů korun na přibližně 300 milionů.

Společnost také loni podepsala dohodu s čínským vlakovým výrobcem CRRC na dodávku tří souprav s opcí na možný nákup dalších 30 strojů. S dodávkou počítá Leo Express v příštím roce.

  • 8Diskuse


Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz