Zástupce letiště listu řekl, že cílem je dosáhnout 1000 vzletů a přistání za 24 hodin. Poptávka po letecké přepravě v Indii prudce roste díky vyšším příjmům a levnějším letenkám nabízeným nízkonákladovými leteckými společnostmi. Indický trh letecké dopravy je třetím největším na světě za Čínou a USA.
Obří Airbus A380 může skončit, aerolinie nemají o tak velká letadla zájem |
Indické letecké společnosti loni přepravily kolem 100 milionů domácích cestujících. Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA) odhaduje, že v příštích dvou desetiletí tento údaj vzroste o dalších 337 milionů. Podle průzkumu nízkonákladových aerolinek SpiceJet zhruba 97 procent z 1,3 miliardy obyvatel Indie nikdy neletělo letadlem. Potenciál růstu je tak veliký.
Letiště v Bombaji má dvě dráhy pro vzlety a přistání. V provozu však vždy může být pouze jedna, protože se kříží. Nedostatek pozemků pak vylučuje výstavbu další dráhy. Technicky je tak Bombaj letištěm pouze s jednou dráhou.
List upozornil, že k prudkému růstu provozu v pátek přispěly také lety soukromých a charterových letadel. Letiště denně odbaví běžně přes 900 letů a překonalo svůj vlastní rekord, který činil 935 letů. Oficiální údaje uvádějí, že dráha má kapacitu odbavení 46 vzletů a přistání za hodinu, v pátek v jednu chvíli odbavila i 50 letů za hodinu.