Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Lidé mají dvakrát víc aut než při vzniku Česka. Kupují přestárlé ojetiny, říká expert

Počet osobních aut na tuzemských silnicích se od vzniku České republiky v roce 1993 více než zdvojnásobil na loňských 5,3 milionu vozů. Vyplývá to z aktuálních údajů Centrálního registru vozidel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

20. 1. 2017 21:28

Lidi kupují to nejlepší na co mají.

Zhoršila jim to "Bursíkova buzerace", koupí si o 10 000 horší.

Expert jak za korunu 3,14ča. :-P

0 0
možnosti

9. 1. 2017 20:17

S tím stářím vozidel se nemohu se zbavit dojmu, že je buď chyba v evidenci, snad ne, nebo je problém v tom, že stará vozidla nejsou vyřazována (myslím tím ta ve stáří tak od 30 let, tj. rv. 1987 a starší). Jedete-li po libovolné komunikaci, sotva takového vozidlo spatříte, většina vozidel, která potkáte je ve věku tak do 15 let stáří, v průměru tak 7 až 8 let, tzn, že tato stará vozidla skoro nejezdí, takže otázka stojí, kde jsou. Když se za rok prodá více, než 100 tis. vozidel nových, musí někde být stovky tisíc těchto starých, aby průměrný věk vycházel. Takže otázka stojí, je-li důležité, aby průměrný věk vozidel poklesl, znečistění z nich pocházející je vzhledem k tomu, že takřka nejezdí, jen minimální. Pokud by odpovědí na výše položenou otázku bylo, že je důležité, bylo by asi vhodnější z peněz daňových poplatníků podpořit ty nejchudší majitele starých vozidel, aby je vyřadili.

0 0
možnosti

K. Jež 888

9. 1. 2017 20:21

To hodně klame. Ta auta co vidíte vypadají jako, že třeba na 7 let, ale mají klidně 18.

0 0
možnosti

9. 1. 2017 19:40

Jestli nenbude náhodou problém v tom, že na nový vůz nedosáhne ani mnoho lidí s nadprůměrným platem.

0 0
možnosti

K. Jež 888

9. 1. 2017 18:02

Jednoduché. Stačí přijmout zákon, že v ČR nesmí být provozováno vozidlo starší 10. let. Nádherně by to zapadlo do teroru energetických průkazů budov, revizí kotlů, zákazu kotlů s ručním přikládáním, kotlíkových dotací. A zavést autíčkové dotace.

0 0
možnosti

P. Baggerfuhrer

9. 1. 2017 17:25

Jak si to ti lide dovoluji, mit tak stara auta? Vyrobci se tolik snazi! Co znacka, to naprosto nezamenitelny, vzrusujici tvar! Mimoradne spolehlive a dlouhoveke motory obsahu okolo litru se spotrebou na dalnici jako dvoulitr pred deseti lety! Po obci to mohou rozjet az na 50 km/hod a Start/stop system jim prinasi klid a revolucni usporu 0,01 litru na 100 km! Nove normy, az bude EURO 10, bude i moznost prislapu s pedaly! Skvele dotykove panely, ktere meni barvu dle stylu jizdy a ne ty hloupe knofliky staromilcu, co lpi na ovladani po hmatu, misto co by obdivovali 100000 barev displeje. Dobrodruzne A sloupky, za kterymi si kamion hraje na schovavanou. Moderni majestatne stredove tunely, ktere cudne daji nohy k sobe i sebevetsimu chlipnikovi! Ta vune toluenu, etylbenzenu a formaldehydu z cerstve vyrobenych plastu! Priznejme si, ze je treba radikalniho kroku. Stara auta je potreba zakazat.

0 0
možnosti

9. 1. 2017 19:33

Vaše slova do kamene tesat! Jsem majitelem přesně 14 let starého Nissanu a srovnám li jej s nejmodernějšími "kočáry", neměnil bych!

0 0
možnosti

9. 1. 2017 16:17

Proto je třeba potrestat občany za to, že při třetinových platech nekupují auta. Nejlépe mtak, že uza každé auto starší deseti let bude zvláštní daň v ceně poloviny jejich automobilu, Při patnácti letém už to bude každoročně celá cena vozu .... a dvacetiletá auta řešit popravou důchodců na nich odkázaných ....

0 0
možnosti

J. Nový

9. 1. 2017 14:38

"Průměrné stáří stále přesahuje 14 let,“ podotkl Šípek. Důvodem je růst dovozu přestárlých ojetin ze zahraničí a nízký počet vyřazovaných aut z provozu.

.

To je jako napsat, že důvodem, toho, že v zimě umrzají bezdomovci je to, že si nekoupily své byty nebo nezaplatili ubytování v hotelích.

0 0
možnosti

Přesně tak, ještě musí vymřít generace, která nejezdí zbytečně, takže najede 5 tisíc za rok a nehodlá v 50 tisících auto vyhodit.

0 0
možnosti