27. dubna 2018 22:02 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Lidl podvedl své zákazníky, v akci nabízel konzervy ošizené až o 20 procent masa

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 8Diskuse
Polský výrobce na obalu uvedl obsah masa v hodnotě 89 %, laboratorní analýza... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Polský výrobce na obalu uvedl obsah masa v hodnotě 89 %, laboratorní analýza... | foto: SZPI

BRNO Další z maloobchodních řetězců, tentokrát Lidl, prodával masové konzervy, které obsahovaly výrazně nižší podíl masa, než je uvedeno na obalu, a navíc je prodával v letákové akci. Před necelým měsícem zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) stejný problém v Penny marketu. Opět jde o masové konzervy původem z Polska.

Lidl je prodával pod svou privátní značkou Pikok, uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle Lidlu jde o pochybení dodavatele, produkt stáhl z prodeje.

Výrobcem je Pamapol z města Rusiec. Konkrétně šlo o Chalupářské vepřové maso v konzervě o hmotnosti 300 gramů. Masa v ní mělo být 89 procent, laboratorním rozborem se však potvrdil obsah masa pouze v podílu 67,5 procenta. U jiné šarže byl podíl 75 procent.

Konzerva o stejné hmotnosti s názvem Sedlácké vepřové maso měla obsahovat 76,7 procenta vepřového masa a deset procent vepřové kýty, celkově však bylo masa pouze 69 procent. U další šarže téhož výrobku byl obsah masa 72,3 procenta a u další 70 procent.

Pamapol vyjádřil nad situací politování. „Jsme překvapeni zjištěními Státní zemědělské a potravinářské inspekce, které byly zveřejněny v pátek v souvislosti s výrobky Pikok Chalupářské maso a Pikok Sedlácké maso, prodávanými v České republice v obchodech Lidl, jakož i těmi, které byly uveřejněny 5. dubna v souvislosti s výrobky SÝPKA šlechtická, prodávanými v obchodech Penny Market,“ uvedla společnost s tím, že věc interně šetří. „Máme určitou hypotézu a jsme připraveni transparentně sdílet s veřejností konečné výsledky tohoto šetření,“ doplnil Pamapol. „Naším hlavním cílem je dodávat na trh kvalitní výrobky,“ uzavřel.

Podle Lidlu se jednalo o kvalitativní pochybení, řeší ho s dodavatelem. „Z prodeje byly neprodleně staženy všechny šarže výrobků Pikok Sedlácké vepřové maso a Chalupářské vepřové maso (obojí 300 g). Nyní se by tedy tyto výrobky již neměly v prodeji nacházet,“ uvedla mluvčí Zuzana Holá. Výrobky mohou zákazníci vrátit v kterékoliv prodejně Lidlu a dostanou peníze zpět.

Prodejce se dopustil klamání zákazníka, výrobky musel neprodleně stáhnout

Prodejce se dopustil klamání zákazníka, inspekce tedy nařídila obchodníkovi neprodleně stáhnout veškeré konzervy z prodeje. Zároveň mu uložila, aby všechny další šarže těchto výrobků a výrobky podobného charakteru od stejného výrobce nechal před uvedením na trh na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři. Zároveň musí prodejce nechat testovat všechny další šarže v prodeji. S Lidlem inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty a vloží informaci do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS.

Podle ústředního ředitele SZPI Martina Klanici je nepřijatelné, aby prodejce dosahoval atraktivních cen pomocí falšování a pak ještě potraviny nabízel ve slevových akcích. Podle prezidenta Potravinářské komory ČR Miroslava Tomana je dlouhodobě zřejmé, že si řetězce objednávají do slevových akcí výrobky z Polska se zoufalou kvalitou.

ČTK
  • 8Diskuse




Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče
Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče

Zavřené školky a letní prázdniny si žádají jediné – vyrazit na nezapomenutelný rodinný výlet, zabavit děti a neunavit rodiče. Jaké jsou naše tipy na výlety po Čechách?

Najdete na Lidovky.cz