„Nákladní doprava velmi věrně a hlavně rychle kopíruje celé hospodářství. A to znamená pro dopravce obrovské problémy, hraničící s bojem o přežití. Řada dopravních firem už musela odstavit část vozidel, protože jednoduše nemají zakázky. A to je teprve začátek,“ řekl Martin Felix, mluvčí přepravního sdružení Česmad Bohemia. „Když se sledují dopravní výkony, tak ty v poslední době v důsledku útlumu ekonomiky poklesly minimálně o 20 až 30 procent,“ dodal Felix.
Ekonomové smutně přiznávají, že právě dopravci patří nyní mezi nejvíce ohrožené podnikatele v zemi. Krize se sice začala projevovat už na podzim loňského roku, drtivý dopad na spediční firmy přichází právě nyní. „Dopravní firmy, pokud chtějí přežít, musejí jít s cenou hodně dolů. Někteří dopravci jezdí dokonce i pod náklady, aby si vydělali alespoň na splátky leasingu,“ konstatoval Felix.
Ekonomové smutně přiznávají, že právě dopravci patří nyní mezi nejvíce ohrožené podnikatele v zemi. Krize se sice začala projevovat už na podzim loňského roku, drtivý dopad na spediční firmy přichází právě nyní. „Dopravní firmy, pokud chtějí přežít, musejí jít s cenou hodně dolů. Někteří dopravci jezdí dokonce i pod náklady, aby si vydělali alespoň na splátky leasingu,“ konstatoval Felix.
Další podrobnosti o krachujících dopravcích si přečtěte v úterním vydání deníku |