„Obecně se dá říci, že v důsledku ekonomické krize a tvrdé konkurence na trhu si ojetá vozidla již sáhla na cenové dno,“ řekl Pavel Pospíšil, manažer výkupu autobazaru AAA Auto. „Ve srovnání s letošním jarem registrujeme na trhu ojetých vozidel významný pokles cen všech aut s větším obsahem motoru, a to o dvacet procent a více. Velmi zajímavý je dopad krize na některé modely koncernu VW. Kupříkladu pouze rok staré modely VW Passat 1,9 TDi do třiceti tisíc najetých kilometrů po prvním majiteli jsou k mání už za 399 tisíc korun. A to znamená pokles ceny v prvním roce stáří vozidla o celých 53 procent,“ dodal Pospíšil.
Autobazary jsou v poslední době vystaveny dvojnásobnému tlaku – jednak důsledkům finanční krize, která zmenšuje chuť domácností utrácet, a pak i cenové válce výrobců vozidel. Zlevňování ojetých vozidel tak potvrzují i zástupci dalších autobazarů.
„Nezbývá nám nic jiného než jít s cenou dolů a následovat tak konkurenci. Ke zlevňování přistupujeme individuálně u jednotlivých modelů vozů. V poslední době jsme například výrazně zlevnili vozy Škoda Octavia kvůli snížení cen, které nedávno oznámil samotný výrobce – Škoda Auto. Právě po vozech nižší střední třídy zaznamenáváme v poslední době největší poptávku,“ vysvětlil Michal Řehák, obchodní ředitel autobazaru MAMA CAR.
Autobazary jsou v poslední době vystaveny dvojnásobnému tlaku – jednak důsledkům finanční krize, která zmenšuje chuť domácností utrácet, a pak i cenové válce výrobců vozidel. Zlevňování ojetých vozidel tak potvrzují i zástupci dalších autobazarů.
„Nezbývá nám nic jiného než jít s cenou dolů a následovat tak konkurenci. Ke zlevňování přistupujeme individuálně u jednotlivých modelů vozů. V poslední době jsme například výrazně zlevnili vozy Škoda Octavia kvůli snížení cen, které nedávno oznámil samotný výrobce – Škoda Auto. Právě po vozech nižší střední třídy zaznamenáváme v poslední době největší poptávku,“ vysvětlil Michal Řehák, obchodní ředitel autobazaru MAMA CAR.
Další podrobnosti si přečtěte v pondělním vydání deníku |