13. června 2017 14:10 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Malé SUV už má i Hyundai. Jmenuje se Kona a má dohnat konkurenci

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Automobilka Hyundai Motor představila své první malé SUV Kona. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Automobilka Hyundai Motor představila své první malé SUV Kona. | foto: ČTK

SOUL Jihokorejská automobilka Hyundai Motor, která své vozy pro Evropu vyrábí i v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, představila své první malé SUV Kona. Vůz je určen pro zákazníky v USA, Evropě a Jižní Koreji.

Nový model má automobilce pomoci kompenzovat pokles prodejů v Číně a především dohonit konkurenci v segmentu malých automobilů SUV. V příštím roce chce firma uvést na trh elektrickou verzi vozu Kona a do roku 2020 menší i větší typy dalších SUV.

Společnost Hyundai, která je spolu s přidruženou firmou Kia pátou největší automobilkou světa, dříve prodávala malá SUV jen na rozvíjejících se trzích a rychlý rozvoj tohoto segmentu v Jižní Koreji, USA a Evropě jí unikl. Světový prodej malých SUV se podle údajů analytické firmy IHS Automotive zvyšoval v období let 2010 až 2016 v průměru o 46 procent ročně.

„Přestože globální trh SUV se blíží nasycení, věříme, že extra malé nebo malé SUV má více prostoru k růstu než velké SUV,“ prohlásil náměstek předsedy představenstva Čong Ui-sun.

Automobilka Hyundai Motor představila své první malé SUV Kona.
Automobilka Hyundai Motor představila své první malé SUV Kona.

Na evropský trh bude automobil Kona uveden letos v srpnu a na trh USA v prosinci. Jihokorejci si ho budou moci objednat už v červnu. Automobilka plánuje, že v příštím roce jich prodá více než 200 tisíc. Kia bude svého partnera následovat v červenci, kdy na trh uvede malé SUV Stonic.

Jihokorejská automobilka zřejmě letos už třetí rok v řadě nesplní své prodejní cíle. Jednak proto, že její malé sedany nejsou příliš oblíbené, a také kvůli politickému napětí mezi Pekingem a Soulem, které vyústilo v pokles odbytu na čínském trhu, jejím největším odbytišti.

Hyundai a Kia v lednu oznámily, že letos plánují zvýšit globální prodeje o pět procent. V důsledku zpomalení poptávky na čínském a americkém trhu se však jejich odbyt do května naopak o sedm procent snížil. Stěžejním problém je podle automobilek právě fakt, že na růst poptávky po malých SUV adekvátně nereagovaly, uvedla agentury AP.

ČTK
  • 0Diskuse