Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Malý a odvážný. Volkswagen T-Roc půjde po krku Škodě Karoq

Ekonomika

  7:00
Frankfurt (Od našeho zpravodaje) - Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní premiéru odbývá kompaktní SUV značky Volkswagen pojmenované T-Roc. Ten by mohl zaujmout i české řidiče, podle zákulisních informací totiž povede o zákazníky boj se Škodou Karoq.

Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní premiéru odbývá kompaktní SUV značky Volkswagen pojmenované T-Roc. foto: Reuters

Koncern Volkswagen momentálně žije obrovskou ofenzívou modelů SUV. Volkswagen ve Frankfurtu představuje model T-Roc, který bude spadat pod současný Tiguan.

Škoda poprvé ukázala Evropě tajemný vůz na elektřinu. Zatím jej skrývá za vizi

Není to ale malé SUV, které by mělo být sourozencem Volkswagenu Polo, staví se trochu výš, v podstatě se velikostně snaží navázat na první generaci Tiguanu nebo třeba na Škodu Yeti. T-Roc je o trochu větší než nový Seat Arona a pro změnu o něco málo menší než Karoq. I tak pro něj ale bude na trhu zajímavým soupeřem.

Ačkoli je Škoda Karoq mírně prostornější, T-Roc by měl podle informací ze zákulisí nasadit velmi zajímavou cenovku. Šušká se o tom, že v Česku by základní cena tohoto modelu Volkswagenu mohla být pod úrovní základní ceny Karoqu. Zákazník by tak dostal o něco málo menší auto, ale zároveň za méně peněz – přitom s „prestižnější“ značkou a originálnějším designem.

Volkswagen T-Roc na představení ve Frankfurtu.
VW T-Roc je představen při zahájení frankfurtského autosalonu.

Ten je jakýmsi mixem mezi SUV a klasickými hatchbacky, T-Roc se jako SUV více tváří, ale ve skutečnosti je to trochu nafouklý hatchback velikosti Golfu, jen s odvážnějším a atraktivnějším designem.

T-Roc je v současné produkci asi nejodvážnějším a nejoriginálnějším Volkswagenem, luxusní model Arteon nevyjímaje. Bude to auto pro ty, kdo chtějí solidnost VW, ale přeci jen netouží po úplně konzervativním designu. V mnohém nám T-Roc připomíná Audi Q2, což je rovněž malé SUV, které je spíš hatchbackem, a které je nejoriginálnějším vozem v nabídce značky.

Ostatně, ona podobnost nejspíš není čistě náhodná – tipujeme, že pod panely karoserie T-Rocu se skrývá právě technika z Audi Q2. T-Roc totiž rozhodně nestojí na platformě MQB-A0 určené pro malé vozy (Polo, Ibiza, Arona, v budoucnu třeba Fabia). Má plnohodnotnou verzi MQB, jako mají ostatně i větší SUV značky. V téhle prozatím nejvíce zmenšené podobě přitom MQB jako první použilo právě zmíněné Audi.

Interiér vozu má klasické uspořádání, které mohou oživit různé barevné panely. Očekávat můžeme klasickou „nálož“ koncernových asistentů a bezpečnostních systémů, pod kapotou se objeví motory TSI a TDI – základem bude litrový tříválec s přeplňováním, nad ním bude stát motor 1.5 TSI. T-Roc podle všeho půjde objednat s pohonem předních kol nebo jako verze 4x4.