26. srpna 2012 18:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Marže řetězců u riflí a triček dělá i 150 procent

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 10Diskuse
Nákupní centrum - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nákupní centrum - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Prodávají televize, přesto se jejich marže liší o desítky procent. A stejné je to i s oblečením a botami. U nich si některé řetězce v Česku přirážejí i více než sto procent.

Lidové noviny propočetly, kolik si k ceně nakoupeného zboží připočítává pět desítek nejznámějších maloobchodních řetězců v Česku. Nejvíce si přirážejí právě obchody s oblečením. Jmenované firmy tak překvapivě překonávají i luxusní značky, jako je Louis Vuitton nebo Prada.

Marže českých obchodníků

INFOGRAFIKA – klikněte pro zvětšení

Co je to marže?

Marže je pojem používaný ve finanční analýze, který vyjadřuje rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou na zboží nebo službě. Marže obchodníka není zisk. Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd.

Analýzu marží obchodníků čtěte v pátečním vydání LN. Najdete ho v archivu.

Lidovky.cz, David Tramba
  • 10Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!