Firma dodá do Německa lokomotivy řady 381, které budou součástí šesti vlakových souprav. Hodnota zakázky je 2,6 miliardy korun.
Lokomotivy pro německého dopravce jsou v červeném provedení a řídicí stanoviště včetně ovládacích prvků jsou v nich uspořádané podle německých zvyklostí. Lokomotivy jsou součástí šestivozových souprav typu Push-Pull, jejichž ovládání je možné z řídicího vozu nebo z lokomotivy.
Nejdražší mašiny v Česku budou stát ještě víc. Škoda vymáhá další desítky milionů |
Nové lokomotivy Škoda loni v květnu dostaly po letech povolení k provozu v Německu od tamního drážního úřadu (EBA). U německého dopravce mají označení BR 102. Zajímavostí je technologie, která umožňuje testování brzd automaticky bez pomoci personálu.
Starší verze typu Emil Zátopek jezdí po českých i slovenských kolejích a pojí se s ní i jedna velká nepříjemnost. Škoda totiž řeší spor s Českými drahami, které měly dostat 20 lokomotiv řady 380 za 2,4 miliardy v roce 2009, první stroje ale Škoda dodala až v roce 2013. Podle Škody vzniklo zpoždění kvůli změnám evropských železničních norem TSI.
Dráhy ale požadovaly miliardové odškodné. Arbitrážní soud loni rozhodl, že dráhy mají výrobci zaplatit 1,2 miliardy korun jako doplatek kupní ceny pozdě dodaných lokomotiv a inflační navýšení. Dráhy Škodě zaplatily 468 milionů korun a proti prohrané arbitráži podaly žalobu k soudu.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |