Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Maxiprůšvih drží Boeing při zemi. Plochy kolem továrny se plní letadly, každé má cenu přes dvě miliardy korun

Jde patrně o největší byznysový příběh tohoto roku. Rychlý růst Boeingu přiškrtil pád druhého letadla 737 MAX, takže Američané letos na evropský Airbus ztrácejí nejvíc v historii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sw nejde očurat fyzikální zákony

0 0
možnosti

P59e65t56r 53L54a95b85a91j

30. 12. 2019 18:56

Ale tady SW nijak neočůrával fyzikální zákony.

Jen ten SW (resp. koncepce jeho realizace) byla udělaná špatně. A v kombinaci se špatnou údržbou a ne moc dobrými piloty nastal velký průšvih.

To problematické čidlo bylo vadné už při předchozím letu. Ale to posádka zvládla. Co už nezvládla bylo správné nahlášení problému, takže údržba se na to vybodla. A následující posádka už to bohužel nezvládla.

0 0
možnosti

Série MaXX potřebuje re-brand této série a změnu zákaznické struktury. A pak to bude zase oblíbená série. Nejprve:

1. Přejmenovat část letounů na Boeing 737 MaXX Kamikadze a zkusit s tímto modelem prorazit v Japonsku.

2. Zkusit na stejném principu letadla nabídnout skupinám, jako al-kaida, nebo IS. Řada by se mohla jmenovat Boeing 737 Twins s tím, že, by se tyto modely prodávaly jen v násobcích 2.

3. Zbytek prodat do zemí 3. světa s tím, že pro vyrovnání těžiště letadla musí všechni objemnější pasažéři sedět v zadní části a všichni pasažéři před letem musí odevzdat závěť + do povinné výbavy musí být přidána bible, či korán.

0 0
možnosti
Foto

>objemnější pasažéři<

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Budou mit Somalci vyjimku?

0 0
možnosti

Dlouho trvající problém může u nás, laiků, vyvolat dojem, že není odstranitelný bez zbytkového rizika?

Na začátku byla snaha konstrukčně snížit spotřebu paliva a bylo posunuto TĚŽIŠTĚ letadla. To se podařilo. Ale problém (asi) zapřičinily softwarově nezvládnuté související změny chování letadla v řadě parametrů. Zde byly (asi) ošizeny provozní zkoušky a software jako celek. A následné posouzení kontrolním orgánem proběhlo (asi) rutině, až formálně.

Zajímavé je, že se dosud- za řadu měcíců - nejen nepodařilo problém odstranit, ale naopak se objevily až při kontrolách nejméně dva problény další. Lze jen spekulovat, zda posunutí těžiště nebyla zásadní chyba???

To by mohlo znamenat, že u vyrobených strojů spolehlivá náprava možná není...??

0 0
možnosti

Tak je možné, že to s/w prostě nejde vyřešit. Zásahy do draku už vyrobených strojů jsou snad téměř nemožné, jiné zásahy složité a nakonec můžou dále snížit spolehlivost.

Nicméně hlavním problém asi bude, že teď už si nikdo nelajzne to odfláknout. Představte si, že jste v kůži certifikační autority. Dáte si hodně pozor aby jste tomu dal štempl. Jedno spadnuté letadlo a máte na krku odpovědnost za stovky mrtvých. A můžete si být jisti že soudy a právníky na krku. Jo doby kdy první proudový dopravák Comet 4 občas "spadnul" z důvodu prasklého okna, nebo jiných vad způsobených většinou cyklickým namáháním jsou pryč. Tehdy to občas otiskly noviny a dost. Dnes se to bude probírat všude a neziskovky s právníky předbíhat, kdo na tom vydělá nejvíc.

0 0
možnosti

Keď ich stále vyrábajú "na sklad" sú potom predajné ?

Je pravda , že v podstate "Max" predbehol dobu zo svojim systémom ! Ale narozil na "orientálny" výcvik pilotov operetných aeroliniek , ktorí nepochopili ten systém .

Prečo potom nehavarovali lietadlá EU,USA aeroliniek , kde sa tie podobný "problém " vyskytol skoro v každom lietadle ! Každá automatika sa dá zapnúť a dá sa vypnúť !

Boeing predbehol dobu a teraz bohužial žne úrodu .

Mne to stála pripomína špinavú hru konkurencii!

0 0
možnosti

J57i73ř56í 21N29o45v40á36k

29. 12. 2019 9:31

Výrobce udělá blbě software, kdy při výpadku jednoho z čidel je loterií kam řídicí systém letadlo pošle. Kontrolka pro signalizaci tohoto problému chybí, neboť je za speciální příplatek deset tisíc dolarů. Manuál pro přeškolování pilotů říká, že se o tomto systému není potřeba zmiňovat. Stačí?

0 0
možnosti

J16a28n 26P59a68l12e31č54e80k

29. 12. 2019 9:16

Slovy klasika. On to americký lid zaplatí.

0 0
možnosti

Boeingu, rozdej pár aeroplánů "MAX" do českých aeroklubů.

Nepochybuji o tom, že čeští piloti, pokračovatelé geniálního Járy Cimrmana určitě brzy naleznou přijatelné řešení problému.

0 0
možnosti

komické zatloukají jako rusové

0 0
možnosti

J68i20ř18í 66N84o88v88á42k

29. 12. 2019 9:18

Ty dva národy mají mnoho společného. Měl jsem tu čest být za bolševika z pracovních důvodů přinucen párkrát CCCP navštívit, a to včetně rodin, takže vím, o čem mluvím. Rusko bylo holá řiť a když vás pozvali domů věděl jste, že další měsíc budou o chlebu a vodě. Když ale přišlo na politiku, tak vystupovali jako příslušníci hrdé světové velmoci. Na dotaz ohledně osmašedesátého reagovali ve smyslu, že jsou větší a silnější, a tudíž na to měli právo.

0 0
možnosti
Foto

Problém se "stabilizačním" systémem ukazuje, že bezpečnostní prvky mohou být nebezpečné, nebezpečnější než provoz bez nich. Člověk je tvor nespolehlivý s výkyvy kondice, schopností i nálad, ale dosud je přijatelnější riziko, že selže člověk, než když pošle "stabilizační systém" letadlo k zemi a ani piloti nejsou schopní - jinak funkční - letoun ovládat a zabránit katastrofě. Jsem zvědavý na výsledky vyšetřování a verdikt soudu, nikoliv však z touhy po odplatě, ale rád bych věděl, jakými pravidly se bude určovat podíl viny havárií například autonomních aut.

0 0
možnosti

Snad pokud bude Boeing v problémech, objedná si americká armáda více bombardérů.

0 0
možnosti

A ty budou padat i s bombama. ;-D

0 0
možnosti