4. ledna 2008 12:42 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

mBank hlásí tisíc klientů denně

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 11Diskuse
mBank. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy mBank. | foto: Lidové noviny

PRAHA Desítky tisíc klientů přilákala za zhruba měsíc a půl působení na českém trhu polská mBank patřící do skupiny německé Commerzbank. Nabídla jim účet mKonto, v jehož rámci jsou všechny základní služby jako zřízení a vedení běžného účtu, vydání elektronické karty Visa nebo tři výběry z bankomatu zadarmo.

„My jsme první banka na českém trhu, která chce tuto zbytečnou poplatkovou politiku rozbít,“ uvedl Jiří Báča, nově jmenovaný generální ředitel mBank. Podle něho tuzemský trh dosud dovoloval bankám držet poplatky na zbytečně vysoké úrovni. To se však začíná pomalu měnit.

„Denně vyřizujeme tisíc žádostí o založení účtu. Už nyní tak máme několik desítek tisíc klientů,“ dodal Báča. mBank plánuje, že do roku 2010 bude mít 160 tisíc klientů a do roku 2012 chce být v zisku. Velké bankovní domy zatím vyčkávají a na v rámci českého trhu revoluční kroky mBank nereagují.

„Současnou poplatkovou politiku považujeme za stabilizovanou a nebudeme ji v dohledné době měnit. Určitě je ale zajímavé sledovat, jaké trendy mBank nastaví,“ konstatovala Kristýna Havligerová, mluvčí České spořitelny.

Spořitelna se tak od prvního ledna 2008 prozatím rozhodla snížit pouze poplatky za výběry z bankomatů v zahraničí. Dosud banka účtovala 25 korun plus půl procenta z vybrané částky. Nově klienti zaplatí pouze šest korun.

„Chování mBank může v určitých případech popohnat již etablované banky na českém trhu, aby některé úpravy poplatkové politiky učinily dříve, než původně zamýšlely,“ řekl Marek Hatlapatka, analytik společnosti Cyrrus.

Změny v poplatcích chystá rovněž ČSOB, mluvčí banky Marek Roll ale o novinkách nechtěl mluvit. „Nahráli bychom tím konkurenci,“ řekl. Ostatní banky jako GE Money Bank nebo UniCredit Bank ale poplatky zatím měnit nehodlají.

Velcí hráči na trhu rovněž nemají obavy z odlivu svých zákazníků směrem k menším, ale pružnějším bankám. „Český bankovní trh není tak vyspělý jako v západní Evropě. Dokud se Češi nenaučí využívat sofistikovanějších produktů, jako je například investování do cenných papírů, banky budou mít tendenci zajišťovat si výnosy z poplatků dosavadní cestou. Navíc naprostá většina bankovních klientů je pohodlná a není ochotná proti poplatkům bojovat,“ dodal Hatlapatka.
  • 11Diskuse