McDonald’s se tím vrací k politice, kterou už jednou opustil. V roce 2013 zrušil populární „dolarové menu“. Majitelé jeho franšíz si stěžovali, že na příklad prodej dvojitého cheeseburgeru za jeden dolar ohrožuje jejich zisky, připomněla agentura Reuters.
Nové menu nabídne od 4. ledna nealkoholické nápoje libovolného objemu a cheeseburgery za dolar, malé kávové nápoje McCafe za dva dolary a takzvaná Happy Meals menu, nebo trojité cheeseburgery za tři dolary.
Riziko pro franchising
Podle Boba Goldina z americké poradenské společnosti Pentallect není tato strategie bez rizika. Agentuře Reuters řekl, že zvyšující se výdaje na potraviny a pracovní sílu by mohly z trhu vytlačit část majitelů franšíz, kteří tento růst nákladů nesou.
McDonald´s zdražil cheeseburger. Za 25 korun už ho neseženete |
Konkurenční americký řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem Taco Bell má v nabídce zhruba 20 jednodolarových položek. Provozovny Subway pak nabízejí patnácticentimetrové sendviče za 2,99 dolaru.
McDonald’s podniká i v České republice. První provozovnu firma otevřela před 25 lety v pražské Vodičkově ulici.