Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Mileniálové mění význam slova ‚luxusní‘. Táhnou trika a gumové pantofle

Ekonomika

  6:00
PRAHA - Výrobky s visačkou „luxus“ už nejsou jen doménou starších zámožných dam. Stále větší roli v něm hrají mladí zákazníci, kteří zcela mění význam pojmu luxusní. Trhem s už nehýbou jen drahé vozy, archivní vína či šperky nedozírné hodnoty, ale i obyčejné výrobky z řady takzvané pouliční módy.

Sandály Gucci foto: Gucci

Americká agentura Bain & Company vytvořila ve spolupráci s asociací Altagamma sdružující italské producenty luxusního zboží studii, ze které vyplývá, že se pouliční móda podílela pěti procenty na globálních prodejích luxusního zboží, kterého se letos prodalo za 263 miliard eur (6,7 bilionu korun). 

České módní značky sílí. Klobouky, obleky i montérky jdou na dračku

S dalším pětiprocentním nárůstem prodejů se počítá do roku 2020. „Zákazníci jsou mladší, což je dobré pro středně a dlouhodobé období tohoto průmyslu. Mladší generace byla dříve trochu odtržená od luxusních značek,“ řekla Federica Levato, jednatelka Bain & Company. 

Značky nyní pochopily, že mladí lidé neholdují blýskavým kabelkám a perfektně padnoucím oblekům, ale dávají přednost pohodlí. Podlehli tak například strohé grafice značky Off-White a mikinám Vetements gruzínského rodáka Demna Gvasalia. 

Britský výrobce konzervativních béžových pršiplášťů Burberry letos odhodil svou...
Francouzský módní dům Louis Vuitton, který je výrobcem slavných kožených...

Francouzský módní dům Louis Vuitton, který je výrobcem slavných kožených kabelek, rozvířil debatu o propojení luxusu a sportovní módy, když s původně skate značkou Supreme vytvořil červenobílé ledvinky.

Britský výrobce konzervativních béžových pršiplášťů Burberry letos odhodil svou uniformitu a nechal ruského návrháře Gošu Rubčinskijho doplnit kabát pro gentlemany o šortky a tepláky.

Made in China? Levné oděvy z Číny šijí i severokorejští nevolníci

„Velmi rychle roste trh s luxusními tričky, který představuje 2,5 milionu eur. Půlmiliardový trh nyní představují gumové pantofle, což je v tomto segmentu velmi neobvyklé,“ doplnila Levato. 

Podle ní je dnes pouliční móda globálním trendem, za který může uvolněnější atmosféra v pracovním odívání. To je dnes mnohem shovívavější k pohodlí než před deseti či patnácti lety.

Módní domy si tak kvůli novým zákazníkům v posledních sezónách aktivně předcházely miléniály (generace narození mezi lety 1986 a 1995) i Generaci Z (lidé narození ve druhé polovině 90. let).

Hvězdy sociálních sítí a další celebrity zvaly do předních řad svých přehlídek. A kromě vyzdvihování samotných výrobků se zaměřily i na výstavbu obchodů, jejichž interiér je jiný podle lokality, kde se nachází.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!