Mladí lidé ke komunikaci přes mobil používají zejména sociální sítě. Přibližně 87 procent z nich má internet v mobilu. "Teenageři preferují komunikaci se svými vrstevníky přes Facebook, Skype nebo třeba Viber, a telefonovat klasickou formou tak tolik nepotřebují. Senioři se však obvykle na sociálních sítích aktivně nepohybují, a stále tak preferují osobnější telefonický rozhovor, případně zaslání SMS zprávy," uvedl Pavel Černoch z Tarifomatu.
ČTĚTE TAKÉ: |
Celkem 38 procent seniorů využívá paušály a 62 procent předplacené karty. Ty si pak chodí dobíjet průměrně na 150 korun, a to nejčastěji jednou za měsíc. Telefon využívají převážně na volání, případně posílání SMS zpráv. Asi 14 procent seniorů aktivně využívá také internet v mobilu.
Podle odborníků již také odzvonilo principu, při němž senior pouze prozvoní osobu, se kterou chce telefonicky hovořit, a pak vyčkává na její zavolání. Starší lidé jsou nyní při telefonování mnohem aktivnější. "Přibývá i seniorů, kteří volí neomezené tarify. Oproti loňskému roku jsme letos zaznamenali 12procentní nárůst poptávky," dodal Černoch. V Česku je asi 15 milionů aktivních SIM karet, z toho milion u virtuálních operátorů.