28. března 2018 17:35 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Módní značka H&M má ve skladech oblečení za miliardy, bude ho muset zlevnit

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Řetězec H&M má plné sklady neprodaného oblečení. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Řetězec H&M má plné sklady neprodaného oblečení. | foto: AP/Mark Lennihan

STOCKHOLM Jedna z největších módních společností H&M má problém. Švédské firmě se ve skladech hromadí oblečení v hodnotě 4,3 miliard dolarů. Informace o velkém množství neprodaného zboží H&M se už objevily loni. Nyní jsou akcie firmy na nejnižší hodnotě od roku 2005. Módní značka tak bude muset neprodané oblečení zlevnit.

Informace o tom, že ve skladech H&M leží neprodané oblečení, se začaly objevovat v loňském roce, kdy společnost zaznamenala čtvrtletní pokles tržeb. Tento pokles byl prvním zhoršením tržeb za dvě desetiletí firmy. 

Tržby se za tři měsíce do konce února snížily o 1,5 procenta na 54,4 miliardy švédských korun, tržby z prodeje přes internet však vzrostly o zhruba 20 procent. Zásoby společnosti se v prvním čtvrtletí kvůli slabšímu prodeji zvýšily o sedm procent. Slevy by měly pokračovat i ve druhém čtvrtletí, uvedl The New York Times.

Generální ředitel Karl-Johan Persson v prohlášení uvedl, že začátek roku byl obtížný a letošní rok bude rokem přechodu, protože firma se připravuje na využití příležitostí, které přináší rychlá digitalizace.

Roste obliba módních e-shopů

Značky jako ASOS, Inditex a Zara zažívaly na začátku 90. let žně a využívaly schopnost rychle reagovat na módní trendy a přinášet levné oblečení a doplňky. Nyní je však jiná doba a s příchodem digitální éry si lidé začali kupovat oblečení častěji přes internet. Roste počet zákazníků, kteří si oblečení objednají přes svůj smartphone a dávají přednost kvalitě.

V letošním roce firma plánuje otevřít 220 nových obchodů, většinou značky H&M. Nově se chystá vstoupit do Uruguaye a na Ukrajinu a spustit internetový prodej na dalších čtyřech trzích, včetně Indie. Po zveřejnění neuspokojivých výsledků ale firma uvedla, že expanzi zpomalí.

H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Společnost vznikla v roce 1947 a nyní má v 69 zemích světa 4700 obchodů. V Česku měla společnost na konci února 50 obchodů. Specializuje se na nabídku nejnovějších módních trendů za nízkou cenu. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday či & Other Stories. 

ČTK, pkPatrik Kozlík
  • 3Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!