Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Mýto nese málo peněz

Když loni na jaře podepisoval tehdejší ministr dopravy Milan Šimonovský kontrakt s firmou Kapsch na stavbu systému elektronického mýtného, sliboval roční výnos ve výši osmi miliard korun. Mýlil se. Hned po dvou dnech provozu mýtného systému se totiž ukazuje, že výnosy budou několikanásobně nižší, než se plánovalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Patr

5. 1. 2007 16:10
Zase jeden hovadskej novináč

Autor článku lže.Jeho údaj o 8 miliardách je nesmysl. Hovořilo se o 3-4miliardách z toho co je zatím zpoplatněno.

0 0
možnosti

Major Milda

4. 1. 2007 16:47
Mýtné je správná věc.

Jeho výhody jsou nesporné. Nač máme jogurty z jižních Čech vozit na Moravu a obráceně. Nač máme mít ucpané dálnice, když na okreskách je místa dost. Ať si jezdí lidé zase vlakem. Jen nechápu, proč jsou zpoplatněna jen velká auta. Systém je přece schopen sledovat i osobní auta a s trochou programů může spolu s kamerovým systémem ve městech sledovat pohyby každého z nás. Je potřeba vybrat ještě více peněz na podporu sociálně slabším.  AŤ PLATÍ  BOHATÍ !

0 0
možnosti

haui1

4. 1. 2007 17:02
Re: Mýtné je správná věc.

Á, neschopný a závistivý mýdlový magor zase perlí. Do výplaty dávek je ještě daleko, tak se pije i Okena, že ano?

0 0
možnosti

StandaT

3. 1. 2007 15:22
hloupý článek

Nákladní doprava není v roce rozdělena pravidelně. Na začátku roku je útlum, který trvá do cca poloviny února. Smyslplná čísla lze zjist až za březen, do té doby to jsou všechno čisté spekulace. Výpadky ze začátku roku a ze srpna (který také bývá pravidelně slabý) se dohání v říjnu a listopadu, kdy se naskladňuje a zase vyskladňuje pro vánoční prodej a v prosinci, kdy zase štafetu přebírají OSVČ, malé firmy a rozpočtovky, které potřebují utratit peníze.

0 0
možnosti

Reo On

3. 1. 2007 19:18
Re: hloupý článek -> souhlas

+ ještě jak počítat návratnost? Řeknem si miliarda nyní (po odečtení nákladů na výstavbu) a miliarda za předchozího stavu jsou jedno a totéž? A co za rok až tyto náklady nebudou? Ty (- byť ikdyby jen-) 2 miliardy co zbydou jsou nic?

hmmm

0 0
možnosti

Neldelinde

3. 1. 2007 14:32
Návratnost

Jestli to není o tom, že těch 8 miliard bylo ve variantě, že platí každé auto nad 3,5t, jak se původně plánovalo. Zvýšením na 12t se při téměř stejných nákladech snižuje výběr a výrazně zhoršuje návratnost. Rozšířením na vybrané silnice první třídy se ta návratnost ještě zhorší.

Docela rád bych někde viděl přehled nákladů a výnosů se započtením ceny peněz.

0 0
možnosti

Hans

3. 1. 2007 14:40
Re: Návratnost

Nevím co myslíš termínem "započtením ceny peněz" pokud tím myslíš různé úroky, nebo časové zhodnocení investice, tak to zde tak úplně neplatí protože stát nezaplatil při dokončení díla nic a firma bude dohodnutou cenu čerpat z vybraného mýtného. Čili stát žádné tyto prostředky nemá protože zatím neexistují, neboť ještě nebyly vybrány. Tato nevýkodnost je spíše na straně firmy, protože ONI své peníze ještě nemají a všechnu práci již odevzdali (až na přepojení motorgenerátorů na normální elektrickou síť) - i když i tam mohou dělat motorgenerátory zálohu. Prostě a jednoduše pokud chcete pošpinit minulou vládu ČSSD (i když ministr byl KDU-ČSL) tak toto je špatný příklad. Nicméně hledejte! Boj trvá a naděje umírá poslední!

0 0
možnosti

CTOKOKOTOB

3. 1. 2007 14:00
Málo peněz? Jak komu

Kapsch si nestěžuje.

Šimonovský taky ne.

Není kapsa jako Kapscha.

0 0
možnosti

Bidlo

3. 1. 2007 14:08
Re: Málo peněz? Jak komu

Hlavně že je kapšovné.

0 0
možnosti

jonáš

3. 1. 2007 13:58
No je to hezký když tomu pani redaktorka rozumí

a ví i takový věci, že po šestý hodině večerní kamiony už nejezděj .. a že hned druhýho ledna je dopravní špička .. a že to na jedničkách bude nákladný, když je cena i splátky pevný. To by mě zajímalo, jestli se tomu starýmu panu Kapschovi omluví, až jí to někdy napřesrok dojde.(Y)

0 0
možnosti

lomihnát

3. 1. 2007 14:03
Re: No je to hezký když tomu pani redaktorka rozumí

Dřevěná kráva nedojde nikam a nic jí. Vona chudák myslela, že je vod Novýho roku ve zprávách na Nově.

0 0
možnosti

senchaid

3. 1. 2007 13:54
?

Že by v tom bylo nějaké kapšovné (možno psát i bez diakritiky) ? :-)

0 0
možnosti

Flasi

3. 1. 2007 13:58
Re: ?

V čem? V tom, že novináři píší, jak mýtné vydělává málo? Kapšovné určitě ne. Spíš nějaké autostrádovné :-)

0 0
možnosti

Olda

3. 1. 2007 13:29
Magor Milda se nám zase pěkně rozjel!

Opět tu bude veselo.

0 0
možnosti

Oldo,

3. 1. 2007 14:20
Re: Magor Milda se nám zase pěkně rozjel!

když jsi tady ty tak jistě ano.

0 0
možnosti

vf

3. 1. 2007 13:24
hloupí novináři

po 2 dnech provozu dělají závěry, jak to bude vypadat po 365 dnech provozu.

To je skutečně přízemní bulvární novinařina.

0 0
možnosti

George

3. 1. 2007 13:32
Re: hloupí novináři

Z jiného článku - taky naLidovkách: Podle střízlivých odhadů se na mýtném letos vyberou minimálně tři miliardy korun, což představuje v průměru kolem deseti milionů za den. Na dálničních známkách pro kamiony stát utržil loni asi třikrát méně.

Takže nechápu, co je tohle za hysterický článek ? O odhadech kolem 8 miliard sice Šimonovský mluvil, ale šlo o odhady výnosů až za nějaký ten rok. I takhle stát na mýtném s největší pravděpodobností vybere víc, než dřív vybral za dálniční známky.

0 0
možnosti

občánek

3. 1. 2007 12:24
jestli tomu dobře rozumím tak na tom neviděláme ani Ň

navíc je to jasný tři dny po spuštění a v roce 2012 se stejně bude přecházet na satelitní systém který může spoplatnit kamiony i kdyby jeli po polnačce.

Tak to mám otázku, kdo je za to zodpovědný?

0 0
možnosti

Josef K.

3. 1. 2007 12:28
Re: jestli tomu dobře rozumím tak na tom neviděláme ani Ň

Nikdo, jak už je v Česku zvykem. Ale mohu vám jedním slovem říct, kdo to zaplatí !

0 0
možnosti