27. října 2017 14:47 Lidovky.cz > Byznys > Média

Na anticenu Sexistické prasátečko je nominováno 88 reklam

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 7Diskuse
Reklamy často těží z nahoty a sexuality. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklamy často těží z nahoty a sexuality. | foto: Sexistické prasátečko

PRAHA Do 5. listopadu mohou lidé hlasovat v prvním kole anticeny pro nejvíce sexistickou reklamu Sexistické prasátečko. Celkem se v letošním devátém ročníku sešlo 88 nominací. Uvedli to v pátek organizátoři soutěže z organizace Nesehnutí.

Nominované reklamy zobrazují muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují. Dávají muže a ženy do jasně oddělených rolí, dělají z člověka věc, používají k propagaci výrobku nahá těla nebo jejich kusy, propagují násilí, vytváří mýtus krásy nebo používají jazykový sexismus, uvedli Nesehnutí.

Druhého vítěze anticeny vybírá odborná porota sestavená z odbornic a odborníků na genderové otázky, marketing, případně z dalších osobností. Vyhlášení bude 24. listopadu.

Loni byla jako nejvíce sexistická vyhlášena pozvánka do olomouckého hudebního klubu Buddy’s, která využívala pornografický snímek ženského obličeje potřísněného spermatem. Odborná porota vybrala jako nejvíce sexistickou reklamu na nože Pokorný Knives. Je na ní zobrazený roztažený ženský klín, jehož střed nůž zakrývá, a vedle nože je syrové maso.

Některé reklamy mohou být úsměvné, jiné zase nevhodné.
Častějším cílem bývají ženy.

Nesehnutí je sociálně-ekologická nevládní organizace. Jejím cílem je ukázat, že změna společnosti založená na respektu k lidem, zvířatům i přírodě je možná a že musí vycházet především zdola.

ČTK
  • 7Diskuse




Najdete na Lidovky.cz