"Nejde o placenou reklamu, jen prostou lidskou komunikaci. Po emailech jsme se domluvili, štáb CNN přijel do Prahy a spot jsme natočili," řekl serveru Lidovky.cz Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. "Mým cílem bylo zviditelnit naše krásné hlavní město Prahu v celém světě a pokusit se oslovit turisty z celého světa k návštěvě naší země," dodal. Potvrdil také, že k výběru Prahy přispělo 20.výročí sametové revoluce.
PODÍVEJTE SE NA REPORTÁŽ CNN O PRAZE ZDE
Reportáž byla vysílána ve více než 212 zemích celého světa od pátku do neděle, shlédly ji miliony lidí. Češi mohli premiéru vidět v pátek ve 13:00.
Jiné kampaně stály miliony korun
Minulé léto vzbudil pozornost klip pražského magistrátu za osm a půl milionu korun. Spot nechal vyrobit radní Milan Richter, hlavní role hrály modelky Taťána Kuchařová a Petra Němcová. Vysílala ho satelitní stanice TV Fashion, pražské turistice však podle průzkumů nepomohl.
Podívejte se na slovenskou verzi oficiální magistrátní reklamy na Prahu:
Letos radní Milan Richter oznámil, že přijde "masivní reklamní kampaň, která tu ještě nebyla." Metropoli ve světě propagoval kromě webu i zmiňovaný spot s modelkami Němcovou a Kuchařovou. Kampaň stála podle Richtera zhruba padesát milionů korun, stejnou částku hodlá pražský magistrát investovat i v roce 2010. Milan Richter serveru Lidovky.cz řekl, že o víkendové reportáži na CNN nic neví.
Televize CNN už několikrát reklamní spoty na Prahu nebo Českou republiku vysílala, vždy však stály miliony korun. V roce 2006 se na financování s hlavním městem podílely ČSA (reklama stála 6 milionů korun), rok předtím zaplatila agentura CzechTourism 11 milionů korun.