Uvedl Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor. Dělníci na vozovku navážejí štěrk, do nějž budou nevyhovující nadjezdy shodí. Kompletní uzavírka je plánována od sobotních 19:00 do nedělních 09:00. Auta nad 12 tun nebudou moci jezdit mezi 21. a 90. kilometrem, hlavní objízdná trasa povede přes Tábor.
Do jednoho pruhu byla stažena doprava ve směru na Prahu u mostu nedaleko Koberovic v úseku dlouhém asi 300 metrů. Mezi Ostředkem a Šternovem jsou omezení rozsáhlejší, protože se tam bourají dva nadjezdy, a to u Choratic a Šternova. Dopravní opatření u šternovského mostu měla podle Čásenského proti původnímu plánu zpoždění. „Na Prahu se jezdí v jednom pruhu a do Brna ve dvou pruzích,“ popsal Čásenský odpolední režim na D1. Mluvčí středočeské policie Pavel Truxa ČTK kolem 14:00 řekl, že se na dálnici zatím nevyskytly žádné dopravní komplikace.
Při úplné uzavírce budou večer nákladní auta ve směru od Prahy odkláněna v Mirošovicích na Tábor. Osobní vozy se dostanou až k Ostředku a dál musejí pokračovat po vedlejších silnicích. Oficiální objížďka vede z Mirošovic po I/3 a D3 na Tábor, dále po I/19 na Chýnov a Pelhřimov a po I/34 na exit 90, kde se u Humpolce opět najíždí na D1.
„Objízdná trasa přes Tábor je povinná pro nákladní dopravu nad 12 tun, protože je potřeba ji držet na silnicích první třídy. Doporučujeme ji však i řidičům osobních aut, kteří cestují mezi Prahou a Brnem, protože je rychlejší,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. Ostatní řidiči mohou z D1 sjet až u Ostředku a z druhé strany v Koberovicích, protože přímo uzavřen bude jen 34. až 49. kilometr a 75. až 81. kilometr. „Mezi tím se auta mohou pohybovat, možností na objížďku je tam několik,“ dodal mluvčí.
Mosty přestřihnou pneumatické nůžky, betonové kusy spadnou do štěrkového lože a dělníci je rozeberou a odklidí. Podle Čásenského jde o akci náročnou na techniku i počet lidí. U každého mostu budou pracovat troje nůžky a asi šest desítek dělníků. „Musí tam být ještě záložní mechanizace, kdyby se nějaké pneumatické nůžky porouchaly,“ dodal Čásenský.
Hodně používaný je hlavně most na 41. kilometru u Šternova, přes nějž vede trasa z Českého Šternberku do Divišova. Další dva nadjezdy u Choratic a Koberovic používají spíše zemědělci a lesníci. Nové mosty mají být dostavěny příští rok.