6. března 2015 15:45 Lidovky.cz > Byznys > Státní pokladna

Na reklamě v novém metru bude vydělávat kritizovaná firma Rencar

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Dopravní podnik v Praze spustí v březnu takzvaný ověřovací provoz ve čtyřech... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dopravní podnik v Praze spustí v březnu takzvaný ověřovací provoz ve čtyřech... | foto:  František Vlček, MAFRA

PRAHA Lukrativní reklamní plochy v nových stanicích metra získala firma Rencar. Na čtyřech zastávkách linky A získá další byznys společnost, kterou nedávno šéfové dopravního podniku kritizovali za to, že městskému dopravci nedává výhodné podmínky. Rencar má smlouvu až do roku 2031.

Rencar se dostal k zakázce  na provozování reklamních ploch ve čtyřech nových stanicích na základě rozšíření tohoto kontraktu, na jehož základě které provozuje většinu reklamy v pražské hromadné dopravě. 

Podobně získal Rencar - v němž má pražský dopravní podnik podíl - reklamu v nedávno zrekonstruované stanici metra Národní na lince B.

Generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš přitom nedávno řekl, že smlouva s Rencar není pro dopravní podnik výhodná. Zmínil i možnou výpověď. „Dopravní podnik pokračuje v jednáních o možných úpravách této smlouvy,“ uvedl v pátek mluvčí podniku Jiří Štábl.

Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. 

Jde o silného hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech Česka, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři.

Dopravní podnik v Praze spustí v březnu takzvaný ověřovací provoz ve čtyřech nových stanicích metra linky A. Jde o Bořislavku, Veleslavín, Petřiny a Nemocnici Motol.
Dopravní podnik v Praze spustí v březnu takzvaný ověřovací provoz ve čtyřech nových stanicích metra linky A. Jde o Bořislavku, Veleslavín, Petřiny a Nemocnici Motol.

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, šéf podniku Ďuriš řekl, že jde o zhruba 150 milionů ročně. 

Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní.

Lidovky.cz
  • 2Diskuse