24. srpna 2011 14:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Nechce vám operátor převést číslo? Hlaste se

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Někteří tuzemští telefonní operátoři podle spotřebitelského sdružení Spotřebitel.net používají vůči svým zákazníkům nemorální praktiky, které se týkají například převodu telefonních čísel. Sdružení proto vyzvalo nespokojené zákazníky, aby se mu přihlásili.

"Spotřebitel.net zaznamenává stále větší počet klientů, kteří mají potíže se svými telefonními operátory. Vedle znemožňování převodu čísel se jedná také o stížnosti dotýkající se nesmyslných požadavků na přechod závazků plynoucích ze smluv v případě úmrtí klienta v rámci dědického řízení," sdělilo právní oddělení sdružení Spotřebitel.net.

ČTĚTE TAKÉ:

Nespokojení zákazníci, kteří mají podobné zkušenosti, se mohou přihlásit na elektronické adrese spotrebitel@spotrebitel.net či telefonním čísle 296 337 324. "Zejména uvítáme poškozené klienty, kteří se budou ochotni o svůj příběh podělit i se sdělovacími prostředky," uvedlo sdružení.

Jak nedávno informovaly Lidové noviny, mobilní operátoři mají v Česku velmi výnosný byznys. Svým zákazníkům účtují jedny z nejvyšších cen v Evropě a další peníze z nich lákají prostřednictvím různých fint.

Mezi ty nejčastější patří komplikace při odstupování od smlouvy, nedodržení slíbených podmínek, účtování ceny hovorů po celých minutách či zapojení a účtování služeb, které si zákazník neobjednal.

Na přístup operátorů si ať už oficiální cestou, nebo na internetových fórech stěžují tisíce českých zákazníků. Jen za druhé čtvrtletí letošního roku eviduje Český telekomunikační úřad 398 stížností.

Jejich nejčastějším předmětem je vyúčtování, problém s přenosem čísla k jinému operátorovi a nemožnost odstoupit od smlouvy. Desítky stížností na operátory registrují i sdružení na ochranu práv spotřebitelů jako například TEST či právě Spotřebitel. net.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse